Topic: Tech
Jim Stolze: ‘Haal de robot uit de mens’
  • 16 oktober 2019
  • Redactie

Jim Stolze: ‘Haal de robot uit de mens’

Al tijden klinken er vanuit allerlei hoeken geluiden over de toepassing van kunstmatige intelligentie en welke positie slimme algoritmes op ons leven en werk zullen innemen. Binnen de customer servicebranche klinkt de inzet van AI voor een persoonlijke klantconnectie als ideaalbeeld. Maar hoe? Als iemand over dit thema een keynote kan verzorgen tijdens het Social Service Congres, dan is het tech-ondernemer Jim Stolze. Een tipje van de sluier.

RobotFirst #24: Mens en machine moeten het samen doen
  • 14 oktober 2019
  • Redactie

RobotFirst #24: Mens en machine moeten het samen doen

De laatste weken ontstond er veel tumult rondom de meeluisterpraktijken van Google, Amazon, Apple en Facebook. Medewerkers van deze bedrijven luisterden gebruikersgesprekken met digitale assistenten terug, met als doel de spraakherkenning hiervan te verbeteren. Dit tumult heeft twee dingen duidelijk gemaakt: AI heeft nog een lange weg te gaan om slim genoeg te worden en organisaties hebben nog een lange weg te gaan in het verkrijgen van meer consumentenvertrouwen.

Travix vliegt future-proof strategie in
  • 09 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Travix vliegt future-proof strategie in

Travix zit vol in de innovatiemodus. Het moederbedrijf van onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl timmert hard aan de weg om nog dit jaar een geautomatiseerde chatfunctie te kunnen aanbieden. Travix’ VP Customer Operations, Mirjam van den Berg, licht tijdens een interview een tipje van de sluier wat betreft de omnichannelstrategie. ‘We willen een low effort experience en focussen ons op selfservice. De klant wil niet afhankelijk zijn van telefonie en hoort zelf te bepalen waar interactie plaatsvindt.’

Postillion Hotels uit het gastvrijheidsgareel
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Postillion Hotels uit het gastvrijheidsgareel

Hospitality met een vleugje technologie: dé twee zaken die binnen de hotellerie lijnrecht tegenover elkaar lijken te staan. ‘We werken met ménsen. Het gaat om contact, om gevoel!’, riep Erik-Jan Ginjaar eerder nog gepikeerd. Door zijn ontmoeting met Michiel – de medewerker van ‘bits & bites’ die dankzij AI in staat is om nagenoeg het volledige reserveringsproces uit te voeren – is de algemeen directeur van Postillion Hotels 180 graden gedraaid in zijn overtuiging. ‘We sprongen het diepe in en startten met iets waarvan we dachten het niet mogelijk was.’

Altijd lente voor de digitale doktersassistente
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Altijd lente voor de digitale doktersassistente

Chantal heeft geen behoefte aan een jaarlijkse zonvakantie in Italië, wordt niet ziek en draait haar hand niet om voor een 24-uurige werkdag. Moeiteloos loodst ze patiënten naar een afspraak met de huisarts, helpt hen een handje bij hun klachten en rapporteert zonder hiaten naar de zorgverlener. Een half jaar na de introductie krijgt chatbot Chantal het gemiddelde rapportcijfer van een 8. CustomerFirst maakt de balans op met Niels Greidanus, ceo en oprichter van achterliggend bedrijf Zaurus.

Kloppend Hart - Rabobank
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Rabobank

Na een paar weken grauwigheid is het één van de eerste mooie zomerdagen in augustus. Maar ook in het pand schijnt de zon: de fleurigheid straalt er direct vanaf wanneer we bij Rabobank worden verwelkomd door Boyke Boedhram (teamcoach locatie Houten en OR-lid) en Barbara de Koning Gans (directeur Klantenservice). ‘Dit is toch het allermooiste vak dat er is?’, zegt Barbara enthousiast en met een brede glimlach. ‘Als je geen passie hebt voor de klant, kun je beter iets anders doen.’ Aan passie en bevlogenheid is er op de werkvloer bij Rabo Klantenservice geen gebrek.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven