Topic: Tech
PSC en OBI4wan ontwikkelen chatbot voor HTM
  • 08 oktober 2018
  • Redactie

PSC en OBI4wan ontwikkelen chatbot voor HTM

[Branded Content] Steeds meer consumenten gebruiken social media als contactkanaal met organisaties. Ook HTM, de openbaar vervoerder uit regio Den Haag, ziet al jaren een gestage groei van klantcontact over kanalen als Facebook, Twitter en WhatsApp. Een groot deel hiervan werd al afgehandeld door klantcontactspecialist PCS, maar een chatbot biedt inmiddels de helpende hand. De door PCS en OBI4wan ontwikkelde tool heeft tot doel de reizigerservaring en klantenservice verder te optimaliseren. Tijdens de pilot behaalde de bot al een First Time Fix van 13%!

Kloppend Hart - KPN
  • 02 oktober 2018
  • Redactie

Kloppend Hart - KPN

Het kolossale glazen gebouw is vanaf Amsterdam Sloterdijk nauwelijks te missen. In de interactieve aankomsthal waar een fors touch-beeldscherm de ruimte vult en waar klanten het KPN Experience Lab kunnen betreden, worden we opgewacht door Jorn Vriend (product owner MijnKPN). Het telecombedrijf lanceerde in mei een vernieuwde Mijn-omgeving. De pilot had een ‘op maat gemaakt selfservicekanaal’ als doel. Voldoende aanleiding dus om dit keer niet de klantenserviceafdeling, maar het technologische hart van KPN een bezoek te brengen. Vol enthousiasme en bevlogenheid leidt hij ons rond over de afdeling, waar we een voetbalveld, een Playstation en surfborden aantreffen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven