Topic: Customer Experience
Altijd lente voor de digitale doktersassistente
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Altijd lente voor de digitale doktersassistente

Chantal heeft geen behoefte aan een jaarlijkse zonvakantie in Italië, wordt niet ziek en draait haar hand niet om voor een 24-uurige werkdag. Moeiteloos loodst ze patiënten naar een afspraak met de huisarts, helpt hen een handje bij hun klachten en rapporteert zonder hiaten naar de zorgverlener. Een half jaar na de introductie krijgt chatbot Chantal het gemiddelde rapportcijfer van een 8. CustomerFirst maakt de balans op met Niels Greidanus, ceo en oprichter van achterliggend bedrijf Zaurus.

Kloppend Hart - Rabobank
  • 02 oktober 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - Rabobank

Na een paar weken grauwigheid is het één van de eerste mooie zomerdagen in augustus. Maar ook in het pand schijnt de zon: de fleurigheid straalt er direct vanaf wanneer we bij Rabobank worden verwelkomd door Boyke Boedhram (teamcoach locatie Houten en OR-lid) en Barbara de Koning Gans (directeur Klantenservice). ‘Dit is toch het allermooiste vak dat er is?’, zegt Barbara enthousiast en met een brede glimlach. ‘Als je geen passie hebt voor de klant, kun je beter iets anders doen.’ Aan passie en bevlogenheid is er op de werkvloer bij Rabo Klantenservice geen gebrek.

BuZa staat chattende reiziger bij
  • 25 september 2019
  • Nina van Klaveren

BuZa staat chattende reiziger bij

Het ministerie van Buitenlandse Zaken experimenteert met chat als nieuw klantcontactkanaal voor klanten. Na de introductie van WhatsApp voor het 24/7 contactcenter, verwacht het departement de nieuwe contactmogelijkheid in 2020 aan te bieden aan Nederlanders in het buitenland. ‘We starten wanneer we het kunnen waarmaken. Je moet recht kunnen doen aan de dynamiek van het kanaal en direct reageren’, laat Hoofd 24/7 contactcenter bij BuZa, Daniël Timmermans, tijdens een interview los.

Boete, wielklem of een Tony?
  • 18 september 2019
  • Nienke Bloem

Boete, wielklem of een Tony?

Heb je ook zo’n fijne vakantie gehad? Ben je er even helemaal tussenuit geweest? Of dat nu een lange reis naar Verweggistan, een hotel aan de Middellandse Zee, een cruise, of anderhalve week kamperen was – wat is het toch fijn om even de boel de boel te laten. Andere ervaringen opdoen, de computer uitlaten en lekker samen zijn. Met familie, vrienden of gewoon even lekker samen met jezelf. Alles loslaten en de radartjes in het hoofd wat lucht geven.

Rabobank wordt tech savvy
  • 18 september 2019
  • Nina van Klaveren

Rabobank wordt tech savvy

Rabobank begeeft zich in een digitale metamorfose. Zo vindt er een transformatie binnen de klantenservice van de bank plaats. De financiële dienstverlener lanceerde voor haar klantenservice onlangs een chatbot en is achter de schermen bezig met het implementeren van spraakherkenning. ‘De complexiteit van de vraagstukken waarmee je nu wordt geconfronteerd, maakt het dat je van verdomd goede huize moet komen om die klant écht goed te helpen.’


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven