Topic: Customer Experience
‘Stel een Chief Experience Officer aan’
  • 15 juli 2019
  • Redactie

‘Stel een Chief Experience Officer aan’

De klant- en de medewerkerbeleving vormen momenteel twee van de drijvende krachten van bedrijven. Op zichzelf stand hebben ze ieder hun aandeel in het ontstaan van waardevolle relaties, maar voeg je CX en EX samen dan creëer je volgens merkexpert Denise Lee Yohn een ‘uniek, duurzaam en competitief voordeel’. Ze drukt organisaties daarom op het hart deze twee disciplines te combineren en een Chief Experience Officer (CXO) te benoemen die hier organisatiebreed leiding aan gaat geven.

Niet binnenkomen; iemand is hier naakt
  • 10 juli 2019
  • Niels Berndsen

Niet binnenkomen; iemand is hier naakt

Ik heb zelden in een kleinere kamer geslapen dan bij de CitizenM Tower Bridge in Londen. Wat een kippenhok! Zelfs in Tokio had ik meer ruimte om te bewegen. Toch zou ik je als CX-professional minimaal 1x in je leven een CitizenM-overnachting aanraden. Waarom? Omdat ik nog nooit een hotelketen met zoveel kleine CX-grapjes heb meegemaakt, allemaal ongetwijfeld gebaseerd op een minutieus in kaart gebrachte klantreis met daarbij behorende pijnpunten.

DPD Belux is met Salesforce klaar voor de toekomst
  • 01 juli 2019
  • Sales BBP Media

DPD Belux is met Salesforce klaar voor de toekomst

[Branded Content] Customer centricity staat centraal binnen de ambitie van DPD Belux. Als deze pijler ergens duidelijk aanwezig moet zijn, is het wel de Customer Care afdeling. Om de klanten sneller en op en meer efficiënte manier te woord te staan, ging het bedrijf op zoek naar een nieuwe tool. De samenwerking met Salesforce werd zo een feit. ‘Met deze software kunnen we pas echt bouwen aan de toekomst van onze onderneming’, beamen zowel Carl Pardoen, Customer Experience Director, als Frederik Abbeloos, Process & Systems manager.

Nederlander versus wereldburger: de kritische klantcrux
  • 26 juni 2019
  • Nina van Klaveren

Nederlander versus wereldburger: de kritische klantcrux

Wereldwijd staan klanten te popelen om nieuwe technologieën te gebruiken: driekwart verwacht dat bedrijven dit inzetten om een betere klantbeleving neer te zetten. Het percentage dat openstaat voor kunstmatige intelligentie is met 62 procent iets lager. In Nederland is de roep om AI een stuk kleiner. ‘Nederlanders zijn gereserveerder en kijken liever de kat uit de boom.’ Wat staat Nederlandse bedrijven in de weg om de klant vertrouwd te maken met technologie?

Kees Smit verwondert met klantbediening
  • 19 juni 2019
  • Nina van Klaveren

Kees Smit verwondert met klantbediening

‘Als je klant iets niet acceptabel vindt, moet je het oplossen. Of je het er wel of niet mee eens bent.’ Precies om deze reden is Kees Smit Tuinmeubelen bezig met pilot ‘de super service bus’, waarin medewerkers klanten verrast door ze zónder salesoogpunt uit de brand te helpen. Tom Webbink, verantwoordelijk voor het bieden van een goede klantenservice, lichtte tijdens het nieuwe evenement Where Marketing Meets Service gisteren een tip van de sluier op.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven