Topic: Customer Experience
The Customer Forum – Kies klant als duurzame bondgenoot
  • 31 mei 2019
  • Nina van Klaveren

The Customer Forum – Kies klant als duurzame bondgenoot

Het nieuwe en exclusieve evenement The Customer Forum vond afgelopen week plaats op de SS Rotterdam. Voorafgaand aan de uitreiking van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gingen diverse customer experience-professionals de diepte in over de vraag hoe je deze felbegeerde prijs in handen krijgt. De strekking? ‘Maatschappelijke betrokkenheid correleert met klantvriendelijkheid. Kies je klant als bondgenoot voor jouw weg naar duurzaamheid.’

Steam is door grote update toekomstbestendig
  • 27 mei 2019
  • Sales BBP Media

Steam is door grote update toekomstbestendig

[Branded content] Codelogic heeft de afgelopen tijd flink geïnvesteerd en energie gestoken in het doorontwikkelen van het klantcontactplatform Steam om klaar te zijn voor de toekomst. Tot op heden gebruiken veel bedrijven alleen nog maar telefonie en e-mail als de belangrijkste klantcontactkanalen. Maar steeds meer bedrijven willen ook graag de andere klantcontactkanalen zoals chat, social media en WhatsApp openstellen om klanten de vrijheid te geven via welk kanaal zij graag contact hebben. Echter zijn er weinig leveranciers die alle vormen van klantcontact kunnen faciliteren.

Medewerkers naar hoogste versnelling op digisnelweg
  • 22 mei 2019
  • Nina van Klaveren

Medewerkers naar hoogste versnelling op digisnelweg

Moderne technologie op de werkvloer wordt steeds vaker geaccepteerd: 7 op de 10 medewerkers staat positief tegenover AI-implementatie om simpele en slopende taken over te nemen. Het grootschalige onderzoek van Verint toont aan dat er een verband bestaat tussen werkgeluk en technologie. CustomerFirst vraagt Marije Gould (VP Marketing bij Verint Systems) om toelichting. ‘Men wil vooral gemak: convenience is king.’

I-Finish neemt zorg digitaal uit handen
  • 22 mei 2019
  • Nina van Klaveren

I-Finish neemt zorg digitaal uit handen

Het dragen van enkele lasten van nabestaanden door contracten te beëindigen van een overledene én het veiligstellen van een digitale erfenis: i-Finish richt zich primair op het helpen van nabestaanden. De digitale organisatie maakt persoonlijke gegevens van overledenen inzichtelijk en krijgt niet zelden te maken met emotionele klanten. ‘Emotioneel geladen vragen kun je niet altijd via mail stellen: mensen willen hun verhaal kwijt, en ik wil graag precies weten wat ik voor ze kan betekenen.’

Key voor customer journey optimalisatie: tekst mining
  • 17 mei 2019
  • Redactie

Key voor customer journey optimalisatie: tekst mining

Het vormgeven van een sterke klantervaring is voor veel bedrijven een strategische prioriteit. Organisaties gebruiken nieuwe kanalen zoals mobiele applicaties, social media, virtual reality en chatbots om slimme services aan te bieden met goed uitgedachte klantreizen. Het goed laten aansluiten van deze kanalen bij contactmomenten met de klant is complex en heeft geleid tot een explosie van bruikbare data gedurende de volledige klantreis. Denk hierbij aan het klantcontact via verschillende sociale kanalen, de bestelmomenten via de website en het online helpcentrum.

Aardverschuiving in klantgedrag: ‘technologie is geen magie’
  • 15 mei 2019
  • Nina van Klaveren

Aardverschuiving in klantgedrag: ‘technologie is geen magie’

Een omslag maken en de klant echt ontzorgen met behulp van (digitale) service: veel organisaties maken de keuze om technologie in te zetten. Sommigen volgen blindelings de meute, om de concurrentie voor- en de markt bij te blijven. Michael Redbord was tijdens The Next Web Conference vorige week keynotespreker over medewerker- en klantgedrag dat ondanks én dankzij technologie aan verandering onderhevig is. ‘Your customers want everything, and they want it now!’


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven