Topic: Customer Experience
Roel Welsing (Apenheul): 'Zonder passie voor natuur én gasten zou Apenheul nooit succesvol zijn'
  • 29 oktober 2018
  • Redactie

Roel Welsing (Apenheul): 'Zonder passie voor natuur én gasten zou Apenheul nooit succesvol zijn'

[Branded content] Een optimale customer experience alleen is niet meer genoeg voor de klant anno 2018. Klanten verwachten dat je ook aandacht hebt voor mens en maatschappij. Dit blijkt uit de trends van het onderzoek naar het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Dit thema staat centraal tijdens het event ‘CX = aandacht voor mens & maatschappij’ op 8 november. Een gesprek met sprekers Roel Welsing van Apenheul en Gerrit Piksen van SAMR Marktvinders.

Zonder technologie geen menselijke interacties
  • 26 oktober 2018
  • Gastauteur

Zonder technologie geen menselijke interacties

Een kaart van Frankrijk als uitgangspunt van een presentatie. Niet een vaak voorkomende tactiek, maar een prima middel om de toekomst van customer experience te illustreren. Want hoewel zo’n kaart ons vroeger hielp om te navigeren, ging dit niet altijd van een leien dakje. Waarom? Je kon niet zien waar je je op dat moment op de kaart bevond. Tegenwoordig wordt dit ons een stuk makkelijk gemaakt dankzij navigatiesystemen. De customer experience heeft een soortgelijke evolutie meegemaakt.

Young & Professional: Ferry Kemp (29)
  • 17 oktober 2018
  • Redactie

Young & Professional: Ferry Kemp (29)

De gedreven Ferry Kemp mag zich met stamjaar 1989 nog nét millennial noemen, wat hij in het interview met de redactie ook zeker uitdraagt. In 2011 begon hij tijdens zijn studie aan een bijbaan als winkelmedewerker bij T-Mobile. Inmiddels viert hij zijn lustrum op het hoofdkantoor, waar hij is opgeklommen tot Senior Channel Manager. ‘Die groei heeft me wakker geschud: als dit nu al gebeurt, kan ik verder nadenken over waar ik heen wil. Dan moet je jezelf dwingen om te dromen, die dan ook heel dichtbij komen.’

IKEA doet écht wat met klantenfeedback
  • 02 oktober 2018
  • Redactie

IKEA doet écht wat met klantenfeedback

Toen Victoria van Keulen twee jaar geleden bij IKEA verantwoordelijk werd voor de klantervaring in Nederland, vroeg ze de MT-leden wat zij vonden van dit onderwerp. Het antwoord was: nogal fluffy en weinig actionable. En dus was haar doel om het thema customer experience concreet te maken. ‘Ik wil dat managers en medewerkers het kunnen vastpakken en vertalen naar wat zij kunnen doen om de klantervaring te verbeteren.’ De Quality Observer onderzoeksmethode vervult hierin een cruciale rol.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven