Topic: Customer Experience
Niet meer van nu
  • 13 februari 2019
  • Nienke Bloem

Niet meer van nu

Als ik de grote parkeergarage van een bank inrijd, zie ik vier lege parkeerplaatsen naast de entree met daarop groot het bord ‘gereserveerd voor de directie’. Ik rijd door. Nog een rondje, nog een rondje. Geen leeg plekje voor mij in deze parkeergarage. Toch heb ik bij het maken van de afspraak mijn kenteken door moeten geven en zou er een parkeerplaats voor mij geboekt zijn. Helaas pindakaas. De klok tikt en over vijf minuten heb ik een afspraak.

5 tips voor die ultieme CX
  • 04 februari 2019
  • Gastauteur

5 tips voor die ultieme CX

Met het stijgen van online bestedingen staat Nederland in de top 5 van Europa. Nu de economie weer is aangetrokken, groeit ook het aanbod. De consument heeft tal van mogelijkheden; iedereen strijdt dan ook om de gunst van de consument. Behalve op prijs en kwaliteit kun je je onderscheiden op customer experience. Hoe je te onderscheiden? Geef aandacht aan alle touchpoints in de customer journey, de consument bepaald namelijk waar, wanneer en hoe hij contact legt.

Kloppend Hart - FrieslandCampina
  • 29 januari 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - FrieslandCampina

Bij het betreden van het hoofdkantoor van FrieslandCampina – níet in Friesland maar in Amersfoort – struikel je zowat over de pakken Vifit, Chocomel en weidemelk. Een stukje merkbeleving, zullen we maar zeggen. We worden opgepikt door manager Consumentenservice Zohra El Kasah, verantwoordelijk voor de vier servicemedewerkers die al het klantcontact afhandelen. Trots en bevlogen leidt ze ons rond door het immense pand, waar overal de stickers ‘On the way to Planet Proof’ zijn geplakt. Duurzaam is er het nieuwe toverwoord.

Prijswinnende VraagApp biedt UX-verlichting
  • 23 januari 2019
  • Nina van Klaveren

Prijswinnende VraagApp biedt UX-verlichting

VraagApp is tijdens de openingsmanifestatie van de e-healthweek 2019 uitgeroepen tot 'Beste App voor Iedereen'. Het patiëntgerichte online zorgplatform waarop kwetsbare Nederlanders alledaagse vragen kunnen stellen aan vrijwilligers, vormt door de prijs een voorbeeldfunctie voor het bedrijfsleven. De uitdaging: een applicatie ontwikkelen waarbij iedereen een goede user experience ervaart én breed toepasbaar is. 'Alle gebruikers willen iets dat gemakkelijk en eenvoudig is', vertelt oprichter Frank Schalken aan CustomerFirst.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven