Topic: Customer Experience
De blije eikel
  • 28 maart 2018
  • Nienke Bloem

De blije eikel

"Goedemorgen mevrouw, heeft u zin om met ons naar Nederland te vliegen?" Een grote glimlach op zijn gezicht verraadt dat hij er lol in heeft. Zijn vrouwelijke collega achter hem, kijkt met een strak gezicht naar een punt ergens 20 centimeter boven mijn hoofd en negeert mijn ‘Goedemorgen deze morgen’. Terwijl ik mijn stoel – 2F – opzoek, zie ik een derde stewardess die vooral druk bezig is met het organiseren van bagage. Want daar hebben wij als reizigers weinig kaas van gegeten, zegt haar gezichtsuitdrukking.

AI en chatbots verbeteren customer experience in retail
  • 27 maart 2018
  • Redactie

AI en chatbots verbeteren customer experience in retail

We hebben allemaal weleens een slechte ervaring gehad met een bedrijf. Van matige service tot een uitverkocht of verkeerd geleverd product. Daar komt bij dat onze verwachtingen zijn veranderd. We lopen niet langer alleen maar door de winkelstraat naar etalages en producten te kijken, tegenwoordig doen we impulsaankopen via de mobiele telefoon, kijken we op Instagram naar een aanbieding en verwachten we van onze vaste webshops dat ze weten wat onze interesses zijn op basis van ons koopgedrag.

Feestje!?
  • 07 maart 2018
  • Niels Berndsen

Feestje!?

Er zijn bepaalde beroepen waarmee je op feesten en partijen niet op enthousiaste reacties kan rekenen als je de geijkte vraag krijgt: ‘Wat doe je voor werk?’ Na de Belastingdienst scoren verzekeraars en banken nog het slechtst, weet ik uit ervaring in mijn omgeving. Een vriend van me die bij een verzekeraar werkt zegt meestal dat reacties uiteenlopen van ‘saai’ tot ‘ik vertrouw verzekeraars niet’. De reputatie van de sector houdt nog steeds niet over. Toch is dat (meestal) niet terecht. Een pleidooi: we zouden anders naar verzekeraars moeten kijken – als klant en als CX-professionals. Waarom?


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven