Topic: Customer Experience
McDonald's: 'Always (omnichannel) open for good times'
  • 20 maart 2019
  • Nina van Klaveren

McDonald's: 'Always (omnichannel) open for good times'

Een operazangeres die onder begeleiding van klassieke muziek klanten uitnodigt een burger om te toveren tot een gepersonaliseerde totaalbelevenis: slechts een voorbeeld van hoe McDonald’s in marketinguitingen met volle vaart inzet op de ultieme beleving. Inmiddels komt het fastfoodbedrijf in restaurants, op social mediakanalen en op de in september vernieuwde applicatie in actie op het gebied van gastbeleving. CustomerFirst interviewt voor toelichting Eunice Koekkoek (manager corporate communicatie).

Snap de klantreis, maar kijk ook eens naar binnen!
  • 15 maart 2019
  • Gastauteur

Snap de klantreis, maar kijk ook eens naar binnen!

Ik heb me er in het verleden in mijn rol als marketeer ook vaak genoeg schuldig aan gemaakt: nieuwe proposities en campagnes vanachter m’n bureau bedenken zonder ook maar iets aan een consument voor te leggen. En ik was niet de enige. Producten en diensten werden massaal vanuit een ‘push’-gedachte ontwikkeld. Wij bedenken en maken en jij, beste consument, jij koopt het maar! Dit kun je je nu bijna niet meer voorstellen.

Knap van servicemedewerkers Knab
  • 01 maart 2019
  • Olaf Ouwerkerk

Knap van servicemedewerkers Knab

Ruim anderhalf jaar geleden besloot ik voor mezelf te starten. Dat was ook het moment dat ik als zzp’er mijn eerste zakelijke bankrekening opende. Op basis van een aantal peer reviews en een uitvraag in mijn LinkedIn-netwerk, viel de keuze op de – voor mij toen nog redelijk onbekende – Knab bank, een dochtermaatschappij van Aegon. In deze keuze wogen vooral de criteria gemak, klantvriendelijkheid en expertise sterk mee. Hierbij mijn lofzang.

Kloppend Hart - TUI
  • 26 februari 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - TUI

Het rode en welbekende symbool van de reisorganisatie voor het gebouw laat geen ruimte voor speculaties: dit is het hoofdkantoor van TUI. In Rijswijk wordt de bezoekende reiziger verwelkomd door gastvrouwen die in exact hetzelfde uniform zijn gestoken als stewardessen die je tegenkomt op Schiphol en Eindhoven. Het bedrijf is ruim een half jaar bezig geweest met een upgrade van de werkvloer: alles is gestript en vervolgens opgebouwd volgens principes van Het Nieuwe Werken.

Sprookjesachtige gastvrijheid door Albert Schweitzer ziekenhuis
  • 15 februari 2019
  • Remko Amesz

Sprookjesachtige gastvrijheid door Albert Schweitzer ziekenhuis

‘Je moet echt eens meegaan naar het Albert Schweitzer ziekenhuis’, zeiden collega’s tegen me, ‘Het is echt onwijs cool hoe ze daar bezig zijn met gastvrijheid.’ Dat liet ik me geen twee keer zeggen. Tijdens het gesprek dat ik had met Sasja van Bommel (poliklinisch apotheker) raakte ik diep onder de indruk van de wijze waarop ze bezig zijn met gastvrijheid. Dit zou je verwachten bij een attractiepark als de Efteling, maar het kan dus ook bij een ziekenhuis.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven