Topic: Customer Service Management
Kloppend Hart - Kadaster
  • 30 januari 2018
  • Redactie

Kloppend Hart - Kadaster

De wanden van het klantcontactcenter van Kadaster zijn beplakt met posters, geeltjes en vooral statistieken. Heel veel statistieken. Manager van deze georganiseerde chaos is Henri Kelder. “Blijkbaar werkt het beter als je dingen uitprint, hoe digitaal we als organisatie verder ook mogen zijn.” Enthousiast leidt hij CustomerFirst rond over de werkvloer, ondertussen praatjes aanknopend met zijn medewerkers. Dit is vooral hún plek, benadrukt hij. Een kijkje in de keuken bij een organisatie die niet langer te lijden heeft onder een stoffig imago.

Customer service verbeteren met NLP
  • 30 januari 2018
  • Redactie

Customer service verbeteren met NLP

‘NLP voor klantcontactmedewerkers?’ Glimlachend gaat hij verder: ‘Dat gaat niet werken; te hoog gegrepen voor hun niveau, kunnen ze toch niet aan.’ Een overtuiging die jaren geleden met mij werd gedeeld door een klantcontactteamleider tijdens een meeting over het ontwikkelen van een team en medewerkers. Deze opvatting activeerde één van mijn standpunten, te weten de overtuiging om mensen hun ongelijk te bewijzen wat betreft het ontwikkelen van jezelf, je communicatie, het contact met je omgeving en de plaats en mensen om je heen. Want iedereen kan ontwikkelen, leren en verder groeien, zeker met behulp van Neuro Linguïstisch Programmeren.

BrainFirst #8 - De helpdesk als uiterste redmiddel
  • 22 december 2017
  • Redactie

BrainFirst #8 - De helpdesk als uiterste redmiddel

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Jasper van Kuijk, cabaretier / assistant professor in user-centered innovation bij TU Delft.

‘Klanten waarderen dat er écht naar ze wordt geluisterd’
  • 12 december 2017
  • Redactie

‘Klanten waarderen dat er écht naar ze wordt geluisterd’

[Branded content] Met een doordachte webcare-aanpak win je aan naamsbekendheid, efficiency en klanttevredenheid. Volgens Emel Ebecek, webcarespecialist bij Proactive Contact Support (PCS), is het hoog tijd dat organisaties hun webcare professionaliseren. Op verzoek van Nefit, uitvinder van de HR-ketel en toonaangevend aanbieder van duurzame verwarmingsoplossingen, integreerde PCS webcare in het bestaande klantcontactteam waardoor precies de juiste snaar geraakt wordt bij klanten.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven