Topic: Compliance
DDMA hamert op belang zelfregulering
  • 28 januari 2016
  • Redactie

DDMA hamert op belang zelfregulering

‘Bedrijven willen weten hoe zij consumenten mogen bereiken. Bij elk technologisch stapje, bijvoorbeeld de integratie van WhatsApp voor het servicen van klanten, vragen organisaties zich nu af wat wel en niet mag. Onzekerheid is een barrière voor vooruitgang en privacy compliance’, benadrukt Diana Janssen, directeur DDMA en voorzitter van de Europese FEDMA. Vandaag spreekt zij in Brussel op de Dag van de Privacy over de noodzaak tot zelfregulering voor het bedrijfsleven.

Natte handtekening drukt zijn stempel
  • 02 juni 2014
  • François Kroes

Natte handtekening drukt zijn stempel

Vrijdag 13 juni 2014, omcirkel die datum maar met rood in je agenda. Op die dag treedt namelijk de Wet Consumentenrechten in werking. De nieuwe regels die hierin staan opgenomen hebben de nodige gevolgen voor handelaren en dienstverleners, zo waarschuwde de Dutch Dialogue Marketing Association (DDMA) laatst tijdens een informatiebijeenkomst. Bijvoorbeeld dat er een zogeheten ‘natte handtekening’ vereist is bij overeenkomsten die via telemarketing gesloten zijn. Lees verder om boetes te voorkomen.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven