Topic: HRM
In zijn schoenen
  • 24 mei 2019
  • Susanna Nevalainen

In zijn schoenen

‘Susanna, wacht even, ik wil je wat vertellen!’ Intussen komt hij naar me toe gesneld. Ik ontmoet op onze campus een jonge, lange man met donker haar. Hij heeft van die prachtig sprankelende ogen en een brede, blije glimlach. Met een geweldige energie en enthousiasme vertelt hij me hoe blij hij is met zijn werk als klantcontactmedewerker voor een grote maatschappij. Hij beschrijft hoe de eerste weken zijn geweest en wat voor een fijn team aan collega’s hij om zich heen heeft. De glimlach is niet van zijn gezicht af te krijgen en ja, dat maakt mij weer aan het glimlachen. Heerlijk dit!

Sociaal recruiten
  • 20 mei 2019
  • Gastauteur

Sociaal recruiten

De lastigste klus van bijna iedere customer service manager is zonder discussie het vullen van openstaande vacatures voor klantcontactmedewerkers. Het tekort is zelfs zo nijpend dat sommige bedrijven opdrachten niet aannemen wegens capaciteitsproblemen. Maar er is hoop: met behulp van een inbound recruitmentstrategie draai je als het ware het sollicitatieproces om. Je benut het bereik van social media – Facebook en Instagram – en zorgt dat sollicitanten jouw kant op komen, in plaats van andersom. Aan de hand van deze stappen kun je een begin maken met jouw strategie, met als uiteindelijke doel: bekwame sollicitanten vinden voor jouw openstaande functies.

Young & Professional: Manny Moerman (50)
  • 02 mei 2019
  • Nina van Klaveren

Young & Professional: Manny Moerman (50)

Vanuit haar rol als adviseur bij de Rabobank stuitte ze op een heikel punt: millennials krijgen niet de begeleiding die ze nodig hebben om zich verder te ontwikkelen binnen een organisatie. Vanaf dat moment ontwikkelde ze een sterke sympathie voor het ondersteunen van deze arbeidsgroep. Manny Moerman besloot het roer om te gooien en haar eigen bedrijf te starten: Millennial Coach. Vandaag de dag zijn we circa vijf jaar verder en spreken we een expert die zich dagelijks omgeeft met jonge professionals en met liefde uitweidt over de wensen en ambities van generatie Y.

Zakelijke titulatuur: What’s in a name?
  • 23 april 2019
  • François Kroes

Zakelijke titulatuur: What’s in a name?

‘Chief Engagement Officer’, ‘scrum master’ en ‘vibe manager’; NRC-columnist Japke-d. Bouma krijgt de jeukwoorden – zoals zij ze graag noemt – vandaag de dag op een presenteerblaadje aangereikt. In haar optiek zijn we harstikke mesjokke geworden op kantoor. In de Nederlandse klantcontactsector worden exotische functietitels grappig genoeg al langer gebezigd. Zo interviewden wij in 2012* bijvoorbeeld al een VP Customer Experience, een Chief Happiness Officer en een Directeur Tevreden Klanten. Van die functienamen kijken we zeven jaar later niet meer op of om. Maar wat te denken van een Chief Fun Officer, een Feedbackregisseur, een Strategic Happiness Expert en een Customer Centricity Coach? Wat doen ze feitelijk?


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven