Topic: HRM
Binden & boeien: gamification
  • 02 juni 2014
  • François Kroes

Binden & boeien: gamification

Een kerncompetentie voor organisaties is het vermogen zowel te kunnen binden als te kunnen boeien. Niet omdat het een garantie biedt dat de beste mensen altijd blijven, maar wel omdat dit het beste uit mensen haalt en leidt tot organisaties met de best passende mensen. Daar profiteren beide van. Inspireren, de missie van de organisatie helder uitdragen, voorbeeldgedrag tonen en verschillen tussen medewerkers erkennen. Kortom, ze binden en boeien. Welke tools zijn daarvoor voorhanden? Dit keer: gamification. Momenteel uiterst populair.

Heeft ú wel hart voor de zaak?
  • 02 september 2013
  • Redactie

Heeft ú wel hart voor de zaak?

Zonder betrokken medewerkers geen klantgerichte onderneming. Dit staat al 20 jaar als een paal boven water. Betrokken medewerkers identificeren zich met de organisatie en zijn bereid een hogere inspanning te leveren. Dit merken klanten en dat wordt vertaald in hogere loyaliteit en klantwaarde. Toch wordt medewerkerbetrokkenheid door veel ondernemingen nog onvoldoende op waarde geschat. Tijd voor een bezinning op het belang van betrokken medewerkers.

Veeg de vloer aan met vroeg verloop
  • 10 juli 2013
  • François Kroes

Veeg de vloer aan met vroeg verloop

In de beveiligingsbranche is ‘predictive profiling’ al jaren een bekend fenomeen. Deze methode helpt dan ook bij het vroegtijdig signaleren van afwijkend gedrag en het herkennen van indicatoren die kunnen wijzen op criminele handelingen. Het doel hiervan laat zich raden: schade voorkomen. De link tussen de beveiligingsindustrie en de contactcenterbranche lijkt op het eerste oog wellicht wat dun, maar MatchQ maakt ‘m zichtbaar.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven