Topic: Strategie
Welkom in de digitale economie!
  • 10 januari 2018
  • Gastauteur

Welkom in de digitale economie!

De tijdschriften en blogs op internet en sociale media staan er bol van: de digitale transformatie van organisaties. De veranderingen in de wereld om ons heen volgen elkaar in zo’n snel tempo op dat geen enkele organisatie zich het nog kan permitteren om zich niet af te vragen wat de digitalisering voor zijn bedrijf betekent. Het lijkt er hierbij op dat digitale transformatie een doel op zich wordt. De digitalisering vormt echter slechts een onderdeel van een brede maatschappelijke verandering die al veel langer aan de gang is.

Interview Michiel van Dis (Evolve IP)
  • 08 januari 2018
  • Redactie

Interview Michiel van Dis (Evolve IP)

[Branded content] Dit was onze laatste Kerstmis als Mtel. Wij zijn enorm blij dat we, per 1 januari, onder de naam Evolve IP een nieuwe fase zijn ingegaan met onze organisatie. We kunnen nu onze verdere expansie binnen Europa waar gaan maken. Onze huidige focus als Cloud Service Provider voor klantcontact en bedrijfscommunicatie gaan we in de aankomende periode verbreden tot ‘The Cloud Strategy Company’. Wat dit voor u gaat betekenen legt Michiel van Dis, Managing Director voor Europa, in onderstaand interview uit.

RobotFirst #11: AI is geen magie!
  • 04 januari 2018
  • Redactie

RobotFirst #11: AI is geen magie!

Je hebt ongetwijfeld al veel gehoord over artificial intelligence en machine learning. Consultants bedwelmen je met superlatieven in hun fascinerende geheimtaal. AI: de cutting edge van de digitale transformatie naar een geïntegreerde, adaptieve multichannel user experience. Om vervolgens in één adem door te stoten naar virtual reality en blockchain. Ben je al om? Mooi, dan komen we nu graag een jaartje consultancy bij je bedrijven…

Gij zult niet oordelen
  • 27 december 2017
  • Lotte Willemsen

Gij zult niet oordelen

Ik ben 4.8 sterren waard. Zo beoordelen de chauffeurs van Uber mij als klant. Dat ontdekte ik – tot mijn schrik – toen ik een tijdje terug inlogde op mijn account bij ze. Ineens werd mijn waarde als klant teruggebracht tot dat ene cijfertje: een 4.8 op een vijfpuntsschaal. Niet slecht, zou je zeggen. Desondanks vroeg ik mij af waarom het geen 4.9 was. Of een 5.0? Ik ben toch een heel loyale (lees: luie) klant? Ik boek regelmatig een ritje. Omdat het regent, omdat ik te laat ben voor een meeting, of te moe ben om nog op de fiets te stappen. En had ik Uber niet aanbevolen aan minstens dertig anderen?

BrainFirst #8 - De helpdesk als uiterste redmiddel
  • 22 december 2017
  • Redactie

BrainFirst #8 - De helpdesk als uiterste redmiddel

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Jasper van Kuijk, cabaretier / assistant professor in user-centered innovation bij TU Delft.

PGO: Iets voor jou?
  • 20 december 2017
  • Paul Iske

PGO: Iets voor jou?

Eind november was ik voorzitter van een bijeenkomst van MedMij, een samenwerkingsverband dat streeft naar het ontwikkelen van een afsprakenstelsel voor het opslaan en uitwisselen van patiëntengegevens. Het gaat hierbij om standaarden voor medische informatie, waardoor deze makkelijker uitgewisseld en gekoppeld kunnen worden met informatie in andere omgevingen en systemen. Maar ook, of misschien wel juist, is deze aanpak erop gericht om de patiënt (meer) eigenaarschap te geven over zijn eigen informatie.

Hoe worden de robot en jij de beste collega’s?
  • 15 december 2017
  • Gastauteur

Hoe worden de robot en jij de beste collega’s?

Artificiële intelligentie is, zoals de naam al zegt, kunstmatig. Hoewel door mensen bedacht is er niets menselijks aan. Tenminste, dat gold misschien tot voor enkele jaren terug. Vandaag de dag heeft kunstmatige intelligentie niet alleen al veel meer vaardigheden van de mens overgenomen, zoals zelflerend vermogen, antwoorden geven op vragen, gesprekken voeren en zelfs autorijden, het heeft ook al veel meer de uiterlijke kenmerken van een mens. Waar de scheidslijn tussen mens en machine ligt, is moeilijk te zeggen. Feit is dat de intelligentiemachine onze nieuwe collega wordt. Een collega waarmee we moeten samenwerken en die we dus maar beter te vriend kunnen houden, zodat we er zelf ons voordeel mee kunnen doen.

Maak privacy minder zwart-wit!
  • 13 december 2017
  • Niels Berndsen

Maak privacy minder zwart-wit!

Noem het woord ‘privacy’ en de (angstige) meningen vliegen je om de oren tegenwoordig. In klantbeleving geldt dat al helemaal. Van alom tegenwoordige social media en zoekmachines waar jij zelf het product bent tot de nieuwe EU privacywet: aan de discussie is niet te ontsnappen. Je vindt nieuwe technologie doodeng of je geeft met liefde je hele hebben en houden aan Google zodat je efficiënt verder leeft. Er zit in het debat nog weinig tussenin. Dat is jammer en kan anders.

Steven Van Belleghem: 'AI laat menselijke vaardigheden beter tot hun recht komen'
  • 12 december 2017
  • Redactie

Steven Van Belleghem: 'AI laat menselijke vaardigheden beter tot hun recht komen'

Inmiddels erkent haast iedereen de disruptieve kracht van kunstmatige intelligentie. Alleen vragen legio bedrijven zich nog steeds af hoe ze de technologie in hun voordeel laten werken als middel voor klantenbinding. Technologieondernemer Steven Van Belleghem heeft het daar uitvoerig over in zijn nieuwste boek ‘Customers The Day After Tomorrow’. Tijd om eens bij hem te luisteren hoe de vork precies in de steel zit.

De connected car als symbiose tussen mens en machine
  • 12 december 2017
  • Redactie

De connected car als symbiose tussen mens en machine

De automobielindustrie vernieuwt continu. Zelfrijdende auto’s spreken het meest tot de verbeelding, maar veel bereikbaarder is de auto die ons via de cloud verbindt met de wereld om ons heen. Wat staat ons als automobilisten te wachten en hoe kunnen we daar zo veilig mogelijk mee omgaan? CustomerFirst sprak onlangs met Geert-Jan Kruijff, director Technical Product Management bij Nuance Mobility, over de toekomst van de connected car.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven