Topic: Strategie
Young & Professional: Özlem Karakuș (25)
  • 27 maart 2018
  • Redactie

Young & Professional: Özlem Karakuș (25)

In de hal van de ABN Amro-­vestiging in Amsterdam Bijlmer ArenA word ik opgepikt door een vlotte meid met lang, donker haar. Ze draagt een witte blouse op een lichte spijkerbroek, afgestyled met de sneakers van het moment. Breed glimlachend vertelt ze dat ze vandaag precies een jaar bij de bank werkt. Özlem Karakuș, geboren in 1992, is speech analist binnen het contactcenter van ABN Amro: de functie waarin een nieuwe technologie wordt gebruikt die het mogelijk maakt om inzicht te krijgen in de klantgesprekken. 'Ik analyseer met drie andere collega’s waar klantgesprekken over gaan – we brengen in kaart hoeveel klanten bellen over bepaalde processen.'

Echte liefde komt in drieën
  • 16 maart 2018
  • Beate van Dongen Crombags

Echte liefde komt in drieën

‘De klant centraal’ is het leitmotif van veel bedrijven. Wat wil de klant echt, wat is de vraag achter de vraag? En met welke belofte kun je hierop als bedrijf inspelen. Maar hoe centraal stellen bedrijven deze klant echt? Acteren vanuit klantperspectief betekent soms ook dat je klanten tot gedrag stimuleert dat niet per definitie bijdraagt aan een beter bedrijfsresultaat. Neem energiebedrijven. Indien zij hun klanten bijvoorbeeld allemaal zouden begeleiden naar het voor de klant best passende aanbod, lopen ze inkomsten mis. En hoeveel verzekeraars kun je opnoemen die hun klanten er proactief op wijzen dat ze dubbel verzekerd zijn?

BrainFirst #10 - Mindhacking
  • 07 maart 2018
  • Redactie

BrainFirst #10 - Mindhacking

Weten wat er in andermans bovenkamer omgaat, dat willen we allemaal wel. Immers, dan weet je ook iemands beweegredenen en kun je daar vervolgens op inspelen. Hoe utopisch het doorgronden van de psyche van de mens wellicht ook klinkt, er zijn wel degelijk ‘slimmigheidjes’ toe te passen. Om meer inzicht te krijgen in de werking van het brein in relatie tot (klant)gedrag, verzorgen verschillende neuro-experts op deze plek een minicollege. Ditmaal de hersenspinsels van Ronald van Aggelen, auteur van ‘Mindhacking, de praktijk van beïnvloeden’.

OGER: maatwerk in kleding én klantcontact
  • 26 februari 2018
  • Redactie

OGER: maatwerk in kleding én klantcontact

[Branded content] OGER is sinds de oprichting bijna 30 jaar geleden zeer succesvol in het hogere segment kleding voor heren - en tegenwoordig ook modebewuste dames met goede smaak. De organisatie is vooral bekend van herenpakken van vooral Italiaanse modehuizen en stoffenleveranciers maar biedt daarnaast knitwear, jassen en denim met een puike pasvorm. Bij OGER, dat inmiddels negen vestigingen telt met elk hun eigen doelgroep, werken meer dan 100 verkoopadviseurs. Deze ‘Personal Assistants’ onderhouden de band met de klant door persoonlijke aandacht, betrokkenheid en uitmuntende service – eenvoudig via hun smartphone!

De meest briljante mislukking
  • 21 februari 2018
  • Paul Iske

De meest briljante mislukking

Al eerder schreef ik over het Instituut voor Briljante Mislukkingen (IvBM) waar ik als CFO, Chief Failure Officer leiding aan mag geven. De missie van het IvBM is helpen een beter klimaat voor ondernemende mensen te creëren. Mensen die iets willen doen dat waarde creëert, met het risico dat ze niet in hun opzet slagen maar het desalniettemin toch proberen! Jaarlijks organiseren we met behulp van het Ministerie van VWS (Volksgezondheid, Welzijn & Sport) een competitie voor de meest briljante mislukking in de zorg.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven