Topic: Strategie
Techy TravelBird  wil alles op alles zetten voor klantvertrouwen
  • 14 september 2018
  • Redactie

Techy TravelBird wil alles op alles zetten voor klantvertrouwen

Reisaanbieder TravelBird staat in de top drie van de lijst met Nederlandse organisaties die zijn gezegend met de beste ceo’s en werd vorig jaar nog genomineerd voor een Winning Workplace Award. En dat in slechts acht jaar bestaan. Maar niet alleen qua werkplek is de vakantieaanbieder vooruitstrevend: er wordt volop geïnvesteerd in technologische innovaties. Zo is onder meer een eigen voice assistant in aantocht.

Kloppend Hart - Center Parcs
  • 14 september 2018
  • Redactie

Kloppend Hart - Center Parcs

Een gek gezicht was het wel: tussen de etende gasten op badslippers, mensen met nat haar en een handdoek om hun lijf gewikkeld, praatte ik in het Grand Café van Center Parcs in Peer met Vlaming Wouter Lecok, vergezeld door pr officer Jackie van Buuren. Wij zakelijk gekleed, de gasten genietend van een welverdiende vakantie. Dat is echter precies de bedoeling achter de locatie van het contactcenter van Center Parcs, vertelt Lecok. 'Het is belangrijk dat iedereen met een smile op zijn of haar gezicht naar het werk gaat. Dat is het prachtige van dit contactcenter: lopend naar kantoor kom je genietende mensen en spelende kinderen tegen.'

Klantreis N=1
  • 04 september 2018
  • Gastauteur

Klantreis N=1

Net als vele andere onderzoekers probeer ik de ‘klantreis’ in kaart te brengen. Op basis van vragenlijsten en data-analyse proberen we een beeld te schetsen van de contactmomenten en emoties die naar een aankoop leiden. Natúúrlijk lukt het ons om dit in kaart te brengen, want respondenten vullen braaf wat antwoorden in en wat zijn er veel gegevens beschikbaar. Maar wat als we dat eens toetsen aan de praktijk, informeren bij vrienden of eigen bevindingen analyseren? Zijn individuele ervaringen niet te uitzonderlijk om te veralgemeniseren en plat te slaan tot gemiddelden?

Drie slechte gewoontes om mee te breken in klantenservice
  • 31 augustus 2018
  • Gastauteur

Drie slechte gewoontes om mee te breken in klantenservice

Hoe komen we aan slechte gewoontes en waarom houden we ze in stand? Ook in de professionele sfeer komen ze uiteraard voor. Soms herkennen we deze gebruiken, maar veel vaker niet. Daardoor blijven we hierin volharden, zowel persoonlijk als professioneel. Hetzelfde geldt voor de klantenservice: in veel bedrijven lijkt een matige klantenservice de norm te zijn. Waarschijnlijk niet van meet af aan, maar in de loop van de tijd zijn er bad practices ontwikkeld. Het is tijd voor verandering; wat zijn deze slechte gewoontes en hoe komen we er vanaf?


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven