Topic: Tech
Greetz is DHL Beste Webwinkel 2020: ‘Wij zetten vol in op persoonlijke aandacht’
  • 23 september 2020
  • Mente Weijer

Greetz is DHL Beste Webwinkel 2020: ‘Wij zetten vol in op persoonlijke aandacht’

Greetz mag zich voor het eerst de beste webwinkel van Nederland noemen. De online cadeauwinkel werd tijdens de uitreiking van de Shopping Awards vorige week bekroond tot DHL Beste Webwinkel 2020. ‘We vinden niet dat je als bedrijf een award als deze zomaar mag verwachten. Als je in een rijtje met organisaties zoals Albert Heijn, FBTO.nl en Corendon staat, kan je alleen maar hópen op het winnen van de prijs.’ We bevragen Marianne Segeler, Manager Brand & Design bij Greetz.

Q-Park versnelt in digital experience
  • 16 september 2020
  • Nina van Klaveren

Q-Park versnelt in digital experience

Chatbots, livechat-pilots, RPA-implementaties en op maat samengestelde e-learningmodules: Q-Park staat allesbehalve stil. Crisis of niet, de parkeerdienstverlener investeert sinds 2017 volop in het verbeteren van customer care-processen. De digitaliseringssprongen van de multinational zijn hier slechts onderdeel van, vertelt CC-manager Erwin Janssen. ‘Onze medewerkers zijn al top, maar over twee jaar zijn het ‘superagents’ die van de hoed en de rand weten en worden ondersteund door onze nieuwe digitale systemen.’

Rode Kruis digitaliseert: in de bres voor de vrijwilliger
  • 09 september 2020
  • Nina van Klaveren

Rode Kruis digitaliseert: in de bres voor de vrijwilliger

Allerlei organisaties met een commercieel doeleinde worstelden aan het begin van de coronacrisis met het scherpstellen van hun visie en missie. Voor het Rode Kruis was dit allesbehalve belangrijke kost: de rol van deze hulporganisatie in Nederland werd in deze crisis pas écht goed zichtbaar. Een rol die ook voor vrijwilligers niet onopgemerkt bleef: een recordaantal mensen (60.000) meldden zich aan. Het matchen van hulpvragen aan deze vrijwilligers vormde echter een enorme opgave. Het Rode Kruis besloot een app te ontwikkelen voor al deze coronahulp. Een snelle digitaliseringsslag bleek zo eenvoudig nog niet: inefficiëntie en grote papierstromen bleken te overwinnen obstakels.

Lemonade zint op AI-disruptie
  • 09 september 2020
  • Mirjam Hulsebos

Lemonade zint op AI-disruptie

In april betrad de verzekeringsfintech Lemonade de Nederlandse markt. Lemonade ziet zichzelf meer als een techbedrijf dat verzekeringen verkoopt dan andersom. Niet vreemd, want de belangrijkste twee medewerkers van het bedrijf zijn de bots Maya en Jim die zonder menselijke tussenkomst een polis kunnen afsluiten en een claim van A tot Z kunnen afhandelen. Het gevolg: lagere kosten, wat zich vertaalt in scherpe prijzen. En veel snellere afhandeling van claims, waardoor het schadebedrag binnen minuten op je rekening kan staan. We namen de proef op de som bij deze disruptor.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven