Topic: Tech
Mediq timmert aan feedbackweg
  • 28 mei 2019
  • Nina van Klaveren

Mediq timmert aan feedbackweg

Patiënten in staat stellen om ondanks een chronische ziekte zélf de regie in handen te nemen. Mediq investeert hierom volop in nieuwe digitale oplossingen die moeten leiden tot medische innovaties. Daartoe lanceerde de internationale zorgspeler onlangs het zorgprogramma DiaCare, waarbij de glucosewaarden van mensen 24/7 inzichtelijk zijn voor de patiënt zelf en voor behandelaars. Het vergroot de zelfredzaamheid van de patiënt, is efficiënter voor zorg in het ziekenhuis en er ontstaat meer ruimte voor maatwerk. Het grote doel is om de kwaliteit van leven van de patiënt te verbeteren. Maar voor een goede patiëntbediening moet een proactieve én digitale dienstverlening worden geboden. Mediq timmert daarom met man en macht aan de weg om een exceptionele klant- en patiëntervaring op te zetten.

Kloppend Hart - KCC Utrecht
  • 28 mei 2019
  • Nina van Klaveren

Kloppend Hart - KCC Utrecht

De gemeente Utrecht maakt grote stappen naar kwalitatieve dienstverlening voor de eindklant: de Utrechter. Sinds de ‘kleine koninkrijkjes’ (oftewel: alle gemeenschappelijke organisatieonderdelen) zijn ondergebracht in het Stadskantoor op het grootste NS-station van Nederland, groeide het KCC langzaam maar zeker uit tot het kloppend hart van de gemeente. Daar blijft het niet bij. Tijdens de rondleiding – lift in, lift uit – vertelt de enthousiaste manager Jaap Versloot over de hobbelige weg naar digitale klantvriendelijkheid.

Medewerkers naar hoogste versnelling op digisnelweg
  • 22 mei 2019
  • Nina van Klaveren

Medewerkers naar hoogste versnelling op digisnelweg

Moderne technologie op de werkvloer wordt steeds vaker geaccepteerd: 7 op de 10 medewerkers staat positief tegenover AI-implementatie om simpele en slopende taken over te nemen. Het grootschalige onderzoek van Verint toont aan dat er een verband bestaat tussen werkgeluk en technologie. CustomerFirst vraagt Marije Gould (VP Marketing bij Verint Systems) om toelichting. ‘Men wil vooral gemak: convenience is king.’

I-Finish neemt zorg digitaal uit handen
  • 22 mei 2019
  • Nina van Klaveren

I-Finish neemt zorg digitaal uit handen

Het dragen van enkele lasten van nabestaanden door contracten te beëindigen van een overledene én het veiligstellen van een digitale erfenis: i-Finish richt zich primair op het helpen van nabestaanden. De digitale organisatie maakt persoonlijke gegevens van overledenen inzichtelijk en krijgt niet zelden te maken met emotionele klanten. ‘Emotioneel geladen vragen kun je niet altijd via mail stellen: mensen willen hun verhaal kwijt, en ik wil graag precies weten wat ik voor ze kan betekenen.’

Aardverschuiving in klantgedrag: ‘technologie is geen magie’
  • 15 mei 2019
  • Nina van Klaveren

Aardverschuiving in klantgedrag: ‘technologie is geen magie’

Een omslag maken en de klant echt ontzorgen met behulp van (digitale) service: veel organisaties maken de keuze om technologie in te zetten. Sommigen volgen blindelings de meute, om de concurrentie voor- en de markt bij te blijven. Michael Redbord was tijdens The Next Web Conference vorige week keynotespreker over medewerker- en klantgedrag dat ondanks én dankzij technologie aan verandering onderhevig is. ‘Your customers want everything, and they want it now!’


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven