Topic: Tech
BuZa staat chattende reiziger bij
  • 25 september 2019
  • Nina van Klaveren

BuZa staat chattende reiziger bij

Het ministerie van Buitenlandse Zaken experimenteert met chat als nieuw klantcontactkanaal voor klanten. Na de introductie van WhatsApp voor het 24/7 contactcenter, verwacht het departement de nieuwe contactmogelijkheid in 2020 aan te bieden aan Nederlanders in het buitenland. ‘We starten wanneer we het kunnen waarmaken. Je moet recht kunnen doen aan de dynamiek van het kanaal en direct reageren’, laat Hoofd 24/7 contactcenter bij BuZa, Daniël Timmermans, tijdens een interview los.

Rabobank wordt tech savvy
  • 18 september 2019
  • Nina van Klaveren

Rabobank wordt tech savvy

Rabobank begeeft zich in een digitale metamorfose. Zo vindt er een transformatie binnen de klantenservice van de bank plaats. De financiële dienstverlener lanceerde voor haar klantenservice onlangs een chatbot en is achter de schermen bezig met het implementeren van spraakherkenning. ‘De complexiteit van de vraagstukken waarmee je nu wordt geconfronteerd, maakt het dat je van verdomd goede huize moet komen om die klant écht goed te helpen.’

Chatbot voor slachtoffers seksueel geweld
  • 16 september 2019
  • Redactie

Chatbot voor slachtoffers seksueel geweld

Studenten van het Department of Data Science and Knowledge Engineering van de Universiteit Maastricht (UM) hebben een chatbot ontwikkeld voor slachtoffers van seksueel geweld. Deze geautomatiseerde gesprekspartner steunt de slachtoffers en verwijst op verzoek door naar instanties die informatie kunnen geven over de gevolgen en de verwerking van traumatische gebeurtenissen. Deze gebeurtenissen kunnen uiteenlopen van bijvoorbeeld verkrachting tot verbale intimidatie op het werk.

Beleef de Zwarte Cross
  • 10 september 2019
  • Mirjam Hulsebos

Beleef de Zwarte Cross

De Zwarte Cross is met geen enkel ander festival te vergelijken. Dat komt niet alleen door de befaamde auto- en motorcross, maar ook door de vele ludieke programmaonderdelen. De beleving staat centraal. En bij die beleving hoort een vlekkeloze customer journey zonder wachtrijen of tekorten bij de food- en drankverkooppunten. Wifi speelt daarin een hoofdrol. Maar een wireless verbinding aanleggen op een terrein waar normaal de koeien grazen is andere koek dan een stadion voorzien van een draadloos netwerk.

Chatbots en spraakassistenten raken ingeburgerd
  • 09 september 2019
  • Redactie

Chatbots en spraakassistenten raken ingeburgerd

Consumenten geven steeds meer de voorkeur aan interactie met chatbots, met name als het gaat om onderzoek naar producten, het leren kennen van nieuwe diensten en het stellen van vragen aan de servicedesk na een aankoop. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het Capgemini Research Institute. Bijna 70% van de ondervraagden zegt bijvoorbeeld binnen drie jaar een bezoek aan een winkel of bank geleidelijk te zullen vervangen door een gesprek met een spraakassistent.

Futuristisch klantcontact: frictieloos & moeiteloos
  • 08 september 2019
  • Sales BBP Media

Futuristisch klantcontact: frictieloos & moeiteloos

[Branded content] Als het om het contactcenter van de toekomst gaat, is het voor veel klantcontactexperts koffiedik kijken. Vooral het implementeren van nieuwe technologische tools kan in dit geval een grote uitdaging zijn. Laat dit nu net de expertise zijn van Andrew Hall, Chief Innovation Officer bij Odigo, een label van Capgemini. Hij deelt zijn specialistische kennis op het gebied van kunstmatige intelligentie, contactcenters, klantbinding en innovatie. Een glazen bol heeft hij niet, maar dankzij zijn ruime ervaring op dit gebied weet hij rake voorspellingen te doen op het gebied van klantcontact in de toekomst.

Onethisch gebruik van AI (nog) geen heet hangijzer
  • 04 september 2019
  • Redactie

Onethisch gebruik van AI (nog) geen heet hangijzer

Hoewel de verwachting is dat steeds meer bedrijven de komende jaren artificial intelligence gaan inzetten in hun organisaties, zijn de ethische aspecten nog maar mondjesmaat onderwerp van gesprek. Internationaal onderzoek van Genesys leert dat 23% van de ondervraagde werkgevers een beleid heeft opgesteld over de ethische toepassing van bots. 28% is bezorgd dat hun bedrijf in de toekomst verantwoordelijk wordt gesteld voor een onvoorzien gebruik van AI.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven