Topic: Tech
HUUB  zet vol in op superieure klantervaring
  • 26 februari 2020
  • Mirjam Hulsebos

HUUB zet vol in op superieure klantervaring

De deeleconomie is in opkomst, zeker ook als het gaat om vervoer. Dat moet ook, want binnensteden slippen dicht, de CO2-uitstoot moet omlaag en de geluids- en stankoverlast naar beneden. Wil je in de toekomst nog in een grote stad wonen, dan kun je om deze redenen eigenlijk geen eigen auto meer voor de deur hebben. HUUB gelooft dat een deelconcept valt of staat met een klantervaring die minstens zo goed, of beter, is dan bezit. CustomerFirst probeerde het uit.

Sharing = caring
  • 26 februari 2020
  • Nina van Klaveren

Sharing = caring

Heb je het over het begrip deeleconomie, dan is de kans groot dat merken als Uber en Airbnb de revue passeren. Dat is ook niet gek: deze platformen genieten samen met SnappCar en Catawiki de meeste bekendheid in Nederland. In veel gevallen zijn dit soort initiatieven ooit opgezet met het nobele streven om een economie te creëren waarin bezit minder centraal staat en duurzaamheid een sleutelrol heeft. Deze platformen krijgen echter steeds vaker kritiek te verduren. Wat zijn motieven voor de deeleconomie? Gaan we massaal voor die sustainable experience, of is het aanbieden van een nieuw deelplatform slechts een slimme keuze?

AH gaat digitaal met AI in Tracebuzz
  • 26 februari 2020
  • Sales BBP Media

AH gaat digitaal met AI in Tracebuzz

[Branded content] De klantenservice van AH is er voor alle vragen van klanten. En dat zijn er veel: over online bestellingen, assortiment, specifieke producten, allergenen, aanbiedingen of klachten. Het digitale winkelen bij AH groeit enorm en dus wordt ook de klantenservice digitaler. Sinds november is de digitale assistent op basis van AI (artificial intelligence) actief in de webchat en net als de medewerkers een gebruiker in Tracebuzz.

InShared’s digitale servicedroom
  • 19 februari 2020
  • Nina van Klaveren

InShared’s digitale servicedroom

Twee winterstormen achter elkaar of niet; het klantcontactteam van InShared houdt het hoofd koel. Robotisering is in veel gevallen de oplossing voor de serviceafdeling – de verzekeraar handelt inmiddels 95% van al het klantcontact automatisch af. De volgende stap van digital savvy InShared is een live chat-optie die naadloos aansluit op chatbot Fleur. ‘We kiezen ervoor om de digitale klantwegen naar Rome zo simpel mogelijk te maken.’

Digitaal transformeren is balanceer-act voor bedrijven
  • 14 februari 2020
  • Redactie

Digitaal transformeren is balanceer-act voor bedrijven

Digitale transformatie klinkt als een eerste concept voor een nieuwe hollywoodfilm, maar de realiteit is dat er weinig glamour aan hangt. Het is voor bedrijven - en dus ook marketeers - vooral een kwestie van weloverwogen keuzes maken en vervolgens leiderschap tonen. Alleen dan wordt het een film met een gelukkig eind. In gesprek met strategisch marketingadviseur Beate van Dongen Crombags, partner bij EY VODW. "Alles begint en eindigt bij goed leiderschap."


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven