Thuis niets doen is vanaf nu geen excuus meer

Thuis niets doen is vanaf nu geen excuus meer
  • 10 november 2021
  • Redactie

De VK Leisure Groep, eigenaar van onder meer de Fitland sportscholen, wellnessresorts, BedrijfsFitnessAbonnement.nl en YourVoice Contact Center, specialist in outbound en inbound klantcontact voor zowel B2B als B2C, werken samen. Onder het motto ‘Challenge Your Health’ proberen de twee partijen werknemers in de sportschool of gewoon thuis in beweging te krijgen.

De VK Leisure Groep omschrijft zichzelf als 'een bedrijf met een passie voor vrije tijd, sport, mensen en mooie doelen halen. Wij werken samen, ontwikkelen ons graag en maken plezier tijdens het harde werken'. De VK Leisure Groep wil iedereen stimuleren in beweging te komen én te blijven. Bijvoorbeeld met BedrijsFitnessAbonnement.nl, dat sporten voor werkgevers én werknemers aantrekkelijker en makkelijker maakt. Hierbij sluit de werkgever een bedrijfsfitnessabonnement af voor zijn of haar werknemers. Er zijn verschillende abonnementsvormen mogelijk, zodat er voor elk soort en elk formaat bedrijf een passende oplossing is. Een investering die niet alleen fysiek gezondere, maar ook gelukkigere werknemers oplevert. Want dat is een van de kernwaarden van de VK Leisure Groep: werkgeluk.

Entreo
Daarnaast gebruikt VK Leisure Groep de app Entreo (www.entreo.nl) om het voor werkgevers én werknemers makkelijker te maken om te bewegen. De Entreo app creëert één platform voor alles op het gebied van voeding en beweging, maar ook blogs en vlogs vol boeiende en nuttige informatie. Entreo brengt sportlocaties, sporters en bewegers en werkgevers bij elkaar. Om na de corona-periode iedereen weer in beweging te krijgen komt Entreo nu met de Challenge Your Health uitdaging. Hierbij krijgen leden van deelnemende sportscholen voor elke keer sporten een lot. Daarmee zijn prijzen te winnen zoals reizen en als hoofdprijs vier jaar gratis lease van een gloednieuwe auto.

Hoe werkt dat? De medewerkers sporten via BedrijfsFitnessAbonnement.nl bij een van de deelnemende sportcentra. Elke keer als ze sporten, scannen ze de QR-code bij de ingang en krijgen daarvoor een lot. Als de Challenge Your Health-uitdaging is afgelopen sparen deelnemers punten door challenges te behalen. Deze punten kunnen ze later inwisselen voor leuke producten in de shop.

'Wij geloven in een persoonlijke benadering'

Samenwerking
Om Challenge your Health onder de aandacht te brengen van (potentiële) sporters en sportlocaties heeft de VK Leisure Groep Yourvoice in de arm genomen. YourVoice is een zelfstandig onderdeel van Sidekix, een grote marketingorganisatie met een breed pakket marketingfulfilment diensten. YourVoice is volledig gericht op outbound en inbound klantcontact en weet voor elke klant de juiste toon te vinden. Na een gedegen voorbereiding en vooronderzoek over de organisatie, bedrijfscultuur, unique buying reasons, de customer journey, tone of voice en alle andere factoren die van belang zijn weet YourVoice precies hoe ze doelgroep moeten benaderen.

Dat is ook een van de redenen dat de VK Leisure Groep YourVoice graag als partner wil, legt Nick van Gemert, uit het managementteam van VK uit. 'YourVoice gelooft, net als wij, in een persoonlijke benadering. Daarom klikt het zo goed tussen ons. En we komen allebei uit Uden, wat voor ons ook een pré is. Het doel van onze samenwerking is tweeledig: we willen onze bestaande leden behouden, er nieuwe leden bij krijgen én we willen Entreo nog bekender maken.'

Hans van der Horst, Manager Contact Centers bij YourVoice vult aan: 'Wij proberen de jas van de opdrachtgever aan te trekken, of in dit geval de sportkleren. Wat is de drive van onze klant? Dat vertalen we dan in een uniek belscript. We willen zoveel mogelijk meedenken, maar daarbij blijven we ook eerlijk. Als iets niet kan, dan zeggen we dat ook.'
Zijn collega Linette Jacquemard, Operationeel Manager Contact Centers, vervolgt: 'Voor ons is VK Leisure Groep, met merken als Fitland en Entreo een mooie naam waar we graag aan willen bijdragen. Niet alleen even snel mensen binnenhalen, maar werken aan loyaliteit, aan de lange termijn. Het is niet: u vraagt, wij draaien. Wij vragen door om te achterhalen hoe we de doelgroep optimaal kunnen bereiken. En  zo ontstaat een compleet plan, waarbij de klant met minimale input, maximaal resultaat behaalt. Wij zijn tevreden als de VK Leisure Groep tevreden is. Wij willen die trouwe bondgenoot zijn, nu en in de toekomst. Hun groei is onze groei.'
Van der Horst: 'Wij doen wat we beloven en beloven wat we doen.'

Nick van Gemert: 'Voor ons voelt de samenwerking heel natuurlijk aan, het was heel makkelijk onze visie over te dragen. En gedurende het hele proces houden allebei de partijen de vinger aan de pols, zodat we snel en eenvoudig kunnen finetunen als dat nodig is.'

Nick ziet in Entreo een waardevol hulpmiddel om bewegen en gezond leven leuk en haalbaar te maken. 'Er doen nu zo’n 150 sportscholen mee met Entreo. Maar iedereen kan profiteren van deze app, op elke plaats en op elk niveau. Dat hoeft niet perse in een sportschool, juist niet. Dat kan ook gewoon thuis of lekker buiten, met een eigen loopband en begeleiding op afstand. Of je kunt wanneer het je zelf uitkomt gaan wandelen, of fietsen, of bewegen op elke manier die je wil. Entreo is bedoeld om iedereen in beweging te brengen, om de mensen die nu thuis zitten te motiveren om toch meer te gaan bewegen.” Om Entreo voor de gebruiker nog aantrekkelijker te maken, kan de app naadloos worden gekoppeld aan andere health-apps zoals bijvoorbeeld Strava. Hans van der Horst: “Er is nu geen enkel excuus meer om thuis niets te doen.'

Tekst: BBP Media Beeld: Zuiver Beeld

Op de foto boven van links naar rechts: Hans van der Horst, Linette Jacquemard en Nick van Gemert

Dit artikel is tot stand gekomen in samenwerking met Sidekix

comments powered by Disqus