Podcast #4: Bas Hoogland

Podcast #4: Bas Hoogland
  • 13 oktober 2015
  • Redactie

Bas Hoogland is 19 jaar commercieel directeur bij Landal Greenparks geweest. In die periode is het bedrijf maar liefst vijf keer achter elkaar genomineerd geweest voor Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. Zelf ontving Bas in 2014 de award voor Klantvriendelijkste directeur van Nederland. Sydney Brouwer gaat met hem in gesprek. Welke lessen kunnen we van hem leren als het gaat om de rol van managers in de weg naar echte klantgerichtheid?

In deze aflevering van 'Over Klanten Gesproken' put Bas uit een grote rugzakervaring over hoe hij persoonlijk met klanten om ging, maar ook hoe hij zorgde dat het gehele bedrijf elke keer weer een beetje klantgerichter werd. Over hoe hij op zondagavond steevast klachtenbrieven las en zelf regelmatig de telefoon oppakte om met boze klanten te bellen. Hoe maak je als manager nou de juiste keuzes en hoe balanceer je tussen wat goed is voor je klant en goed voor je bedrijf? Een aflevering vol met belangrijke lessen voor managers voor de volgende stap naar een betere klantbeleving.

De shownotes bij deze aflevering, met daarin alles wat er besproken wordt (linkjes en video's), vind je hier. Beluister hieronder het interview.

comments powered by Disqus