Toyota scoort bij CCDNA 2015

Toyota scoort bij CCDNA 2015
  • 28 april 2015

Bij de uitreiking van de Customer Centric DNA Awards 2015 is Toyota als overall winnaar uit de bus gekomen. Het klantvriendelijke automerk sleepte eveneens een prijs in de wacht in de categorie Automotive. Naast Toyota vielen nog tien andere bedrijven in de prijzen.

Winnaars CCDNA 2015
Overall – Toyota
Automotive – Toyota
Banken – Triodos
Energie – Greenchoice
Kranten – Trouw
Netbeheerders – Delta
Offline retail - Blokker
Online retail – Coolblue
Internetproviders - XS4ALL
Mobiele providers – Simyo
Reisindustrie – Corendon
Verzekeraars - Ditzo

Erkenning
Toyota is door BearingPoint, de initiatiefnemer van de Customer Centric DNA Awards, voor de tweede keer tot overall winnaar uitgeroepen. In de categorie Automotive won het klantvriendelijke automerk nu vier keer deze keer prijs. ‘De klant heeft zich écht voor Toyota uitgesproken’, meent Willem Verschuur, general manager Marketing bij Louwman & Parqui (Nederlandse importeur van Toyota, red.). ‘We staan 365 dagen per jaar klaar voor onze klanten en hebben de continue drive om het elke dag nóg beter te doen. De award is een fantastische erkenning in het vertrouwen van onze klanten in de Nederlandse Toyota organisatie. Ik wil hen hiervoor dan ook enorm bedanken. Uiteraard dank ik ook al onze medewerkers voor hun gedrevenheid om tot dit fraaie resultaat te komen.’

Klantbeleving
De uitslag van de awards is gebaseerd op een onderzoek naar de klantbeleving van 11.000 consumenten bij meer dan tachtig bedrijven. Naast kwantitatieve vragen kregen de respondenten eveneens kwalitatieve vragen voorgelegd: de geïnterviewden konden spontane antwoorden geven door gebruik te maken van storytelling en vrije associaties. In de categorie Banken won Triodos Bank de prijs nu voor de derde keer. De financiële dienstverlener weet volgens de onderzoekers zijn groene imago waar te maken in het klantcontact en daarnaast zijn klanten zeer te spreken over het persoonlijke contact met de klantadviseurs van Triodos. Directeur Retail Banking Hans de Wolff noemt het winnen van deze award ‘een mooie bevestiging van onze klantcontactstrategie, waarbij we het persoonlijke contact en het gesprek onze klanten voorop hebben gesteld.’

Henk Schipper, directeur Verkoop bij Blokker, reageerde verheugd op de winst van zijn organisatie in de categorie Offline Retail: ‘Dit is een geweldige opsteker voor Blokker en een aanmoediging om na de eerste stappen en investeringen in service en klantgerichtheid vooral door te gaan op de ingeslagen weg.’ Daarmee gaf Blokker de andere genomineerden in deze categorie, Xenos en C&A, het nakijken.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link