Slimme lepel identificeert klantvoorkeuren

Slimme lepel identificeert klantvoorkeuren
  • 7 september 2015
  • Redactie

Voedingsmiddelenproducent Maille brengt een lepel met smaakherkenning op de markt. De gadget helpt klanten bij het opslaan van hun favoriete soort mosterd.

In de Maille-vestiging in Londen is een proeflokaal geïnstalleerd, waar consumenten 45 verschillende soort mosterd kunnen proeven. Doordat de slimme lepel is uitgerust met een NFC-chip en kan communiceren via RFID (radio frequency identification, red.), is het mogelijk om voorkeuren van gebruikers op te slaan.

Zoals hieronder op de foto te zien is, zijn de mosterdpotjes op de ‘sample-installatie’ van plaatjes voorzien. Door ze aan te tikken met de lepel wordt de mosterdsoort als favoriet opgeslagen. Na afloop van het proeven kan de gebruiker zijn lepel langs de kassa halen om de gewenste soorten aan te schaffen. Aansluitend ontvangen klanten een e-mail met daarin hun voorkeuren.


Bron: Retailnews / PSFK

comments powered by Disqus