'Service retailers belangrijker dan prijs’

'Service retailers belangrijker dan prijs'
  • 16 september 2015
  • Redactie

De beste winkelketens van Nederland 2015 zijn bekendgemaakt. Uit de resultaten van de beoordelingsronde waaraan ruim 296.000 consumenten deelnamen, blijkt dat de respondenten een goede (klanten)service het meest belangrijk vinden.

Tussen de in totaal 30 winnaars die zijn aangewezen, staan zeven nieuwe categoriewinnaars: Shoeby (damesmode), Etos (drogisterij), Kruidvat (health & wellness), Game Mania (muziek, films & games), Bever (sport), Phone House (telecom) en Welkoop (tuin). Ook zijn de Webshop Awards Nederland uitgedeeld. Ten opzichte van vorig jaar zijn er vijf nieuwe categorieën bijgekomen, waarvan dit de winnaars zijn: Coolblue (elektronica), bol.com (slapen), Intertoys (speelgoed), Bever (sport) en Phone House (telecom).

‘De consument vindt de samenstelling van het assortiment en een betaalbare prijs minder belangrijk in vergelijking met voorgaande jaren. Dit jaar kijkt hij nadrukkelijker naar het serviceniveau dat retailers bieden. Bij webshops is sprake van een lichte stijging van het belang van een goede klantenservice’, aldus de initiatiefnemers. Het assortiment (17,9 procent) en de prijs-kwaliteitverhouding (16,8 procent) zijn nog steeds het belangrijkst. Door de grotere waardering is klantenservice (7,6 procent) nu iets waardevoller dan een tijdige levering (7,5 procent). Op 29 oktober wordt tijdens het ABN Amro Retailer of the Year Gala bekendgemaakt wie de overall winnaar is.

comments powered by Disqus