SUSA en Telekom Deutschland winnen economieprijs

SUSA en Telekom Deutschland winnen economieprijs
  • 11 november 2015
  • Redactie

SUSA en Telekom Deutschland zijn de overtuigende winnaars van de Nederlands-Duitse Prijs voor de Economie 2015. Remco Pouw, Algemeen directeur SUSA, en Andreas Kalwach, Manager Service Center Techniek, Telekom Deutschland ontvingen de prijs uit handen van de Duitse ambassadeur in Nederland, Franz Josef Kremp. De samenwerking tussen beide bedrijven was met een ruime meerderheid van de stemmen veruit de favoriet onder de vijf genomineerden. 'Deze onderscheiding is een kroon op ons werk', aldus Remco Pouw.

De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) reikt deze prijs jaarlijks uit aan bedrijven voor grensoverschrijdende, bijzondere prestaties. 'Het project van SUSA en Telekom Deutschland is een geweldig voorbeeld van grensoverschrijdende samenwerking', benadrukte DNHK-directeur Günter Gülker na afloop. Ook de Duitse ambassadeur Franz Josef Kremp vindt dat de prijs terecht is uitgereikt aan deze bedrijven. 'Dit project is zeer onderscheidend en uiterst interessant voor zowel studenten als bedrijven.' Meer dan 3000 personen hebben in de afgelopen weken op hun favoriete kandidaat gestemd.

Innovativiteit
De Nederlands-Duitse prijs voor de Economie wordt sinds 2008 jaarlijks door de DNHK uitgereikt. Het is een onderscheiding voor bedrijven die in grensoverschrijdende context bijzondere prestaties leveren of buitengewone successen boeken. Ook de innovativiteit van het project is meegewogen in de beoordeling. Gülker: 'Het poolconcept van SUSA staat voor Nederlandse flexibiliteit als succesvol exportproduct.'

Poolconcept®
SUSA studenten uitzendbureau benut in Nederland al jaren de flexibiliteit van studenten door een klantspecifieke pool van studenten samen te stellen die op het werkaanbod bij de klant is ingericht. SUSA werkt middels het Poolconcept met veel succes samen met o.a. Triodos Bank, Miele, CZ en Essent. Voor de Duitse markt is deze werkwijze nieuw. Omdat Telekom Deutschland haar klantenservice zo optimaal mogelijk wil afstemmen op de klantbehoefte is zij in 2013 in contact gekomen met SUSA. In eerste instantie ging het om de inzet van 60 studenten, maar inmiddels werken er al ruim 350 Duitse SUSA-studenten bij Telekom Deutschland. Voor het einde van dit jaar zijn dat er 500.

Waardering
Remco Pouw is verheugd over het winnen van deze prijs: 'Deze prijs laat zien dat de waardering van het bedrijfsleven voor onze dienstverlening groot is en ook grensoverschrijdend tot succes leidt.' Ook Telekom Deutschland ziet in deze prijs een stimulans om de flexibilisering binnen haar contactcenters via het Poolconcept te blijven invullen. Voor Telekom Deutschland zijn studenten ideale flexkrachten. Daarnaast komt het bedrijf op deze manier al in een vroeg stadium in contact met het talent van de toekomst.

Noot: lees meer over het Duitse SUSA-avontuur in de jongste uitgave van CustomerFirst (10-2015).

comments powered by Disqus