ECCS-certificaat voor klantcontactcenter AAFM
AAFM Facility Management, leverancier van managementoplossingen voor facilitaire diensten, heeft voor zijn klantcontactcenter het Europese Contact Centre Standaard (ECCS)-certificaat behaald. In april vorig jaar ging het betreffende certificeringtraject van start.
Naar eigen zeggen is AAFM in zijn sector ‘de eerste en daarmee de enige die aantoonbaar op dit hoge kwaliteitsniveau acteert’. Het klantcontactcenter van het bedrijf, de Multi Client Servicedesk geheten, fungeert als verbindende schakel tussen de klant, het facilitair managementteam op locatie en de leveranciers. ‘Dat wij als eerste klantcontactcenter in de Facility Management-markt in het bezit zijn van het ECCS-certificaat, geeft aan dat onze dienstverlening van hoog niveau is. Bovendien kan onze Servicedesk zich hierdoor onderscheiden van andere klantcontactcentra’, aldus Sylvia Smits, solutions specialist Servicedesk bij AAFM. In haar optiek leidt het werken volgens de ECCS-richtlijnen tot een hogere klanttevredenheid en kwaliteit. ‘Dat bereiken we onder meer door de focus te leggen op de klant en door in één keer de juiste ondersteuning te bieden. Dat lijkt heel normaal, maar is nog niet vanzelfsprekend. Werken volgens de ECCS-richtlijnen vraagt een technologische en organisatorische investering, waardoor ECCS-gecertificeerde klantcontactcentra net dat stapje extra weten te zetten voor hun klanten’, meent ze.
AAFM koos voor deze kwaliteitsstandaard vanwege de aansluiting op andere internationale normen die reeds in de organisatie zijn geïmplementeerd. Daarnaast biedt dit certificaat volgens algemeen directeur Bernt Bouwmeester de mogelijkheid om de Multi Client Servicedesk als losstaande propositie in de markt te zetten. EN 15838 stelt eisen aan processen, medewerkers, techniek, organisatie en de besturing van de klantcontactomgeving. Naast AAFM zijn de klantcontactcentra van Buma/Stemra en Call-It International in het bezit van het ECCS-certificaat.
- AAFM
- klantcontactcenter
- Europese Contact Centre Standaard
- besturing
- ECCS
- EN 15838
- klantcontactomgeving
- Multi Client Servicedesk
- facilitair management
- kwaliteit
- dienstverlening