AH schakelt contactcenter in voor terughalen Mars

AH schakelt contactcenter in voor terughalen Mars
  • 25 februari 2016
  • Redactie

Voor het bellen van alle 850 filialen om te melden welke repen van Mars Nederland uit de schappen moeten worden gehaald, heeft Albert Heijn een facilitair contactcenter ingeschakeld. Dat schrijft Distrifood. Jumbo stuurde een spoedbericht naar zijn 580 vestigingen.

Afgelopen dinsdag riep de snoepproducent 4 miljoen repen terug, nadat in een reep in Duitsland stukjes plastic waren aangetroffen. Supermarkten als AH en Jumbo kwamen daarop direct in actie en zochten contact met honderden locaties om ze te alarmeren. Ook tankstations, tabakzaken en andere retailbedrijven waar Mars, Snickers, Milky Way Mini, Celebrations en Mini Mix worden verkocht, hebben te maken met deze grote terugroepactie. Wereldwijd zijn deze producten in 55 landen uit de schappen gehaald.

Een woordvoerder van Mars Nederland laat weten dat het bedrijf overstelpt wordt met vragen over onveilige repen. ‘De meest voorkomende vragen zijn: ‘Is mijn product een risicoproduct?’ en ‘Wat moet ik doen als dat zo is?’. Dan vertellen we ze dat ze de repen naar ons moeten sturen.’ Zolang het nodig is, blijft het bedrijf extra medewerkers inzetten.

comments powered by Disqus