Oxyma wint gouden DIA

Oxyma wint gouden DIA
  • 31 mei 2016
  • Redactie

‘Deze prijs is een mooi bewijs dat data marketing en customer experience heel goed samen gaan.’ Dat vindt althans Oxyma, kersvers winnaar van een gouden Dutch Interactive Award 2016.

Het Nederlandse omnichannel marketingbureau dankt deze award aan haar klantcase KPN Compleet. De telecomprovider stuurde klanten ‘zakelijke, productgerichte e-mails, die weinig beleving kenden, slecht werden gelezen en niet bijdroegen aan een verhoging van de klanttevredenheid’. Oxyma spande zich daarop in om toe te werken naar e-mails die duidelijker en persoonlijker moesten zijn en klanten een goed gevoel moesten geven.

Servicegericht
De uitkomst werd een gepersonaliseerde video die real-time wordt opgebouwd uit meer dan 40 segmenten. Deze video wordt per mail verzonden op het moment dat de voordelen van de klant zijn geactiveerd en bevat een uitleg over de specifieke voordelen. Sinds de lancering in 2015 resulteerde deze strategie in tienduizenden servicegerichte merkcommunicatie momenten van 2 minuten. Zeventig procent van de e-mails wordt nu geopend en gemiddeld 75% van de mensen kijkt de geopende video helemaal uit. Wilco Dona van KPN reageerde trots na de uitreiking: ‘Door de goede samenwerking weten we in zo'n complex data landschap toch de klant in het centrum van de aandacht te plaatsen. Wat heeft geresulteerd in een buitengewoon hoge klanttevredenheid.’

De DIA-jury over de case: ‘Erg knap dat dit is gelukt. Het systeem combineert real-time, on the fly meerdere databases en doet gericht, gepersonaliseerde aanbiedingen. Persoonlijke klantbenadering met real-time procescommunicatie mét aanbiedingen. Een heel compleet spel waarbij data wordt omgezet in waarde. De campagne en de propositie én de rea- time bijsturing van het aanbod zijn goed opgebouwd en uitgewerkt. Het hele proces wordt geïntegreerd benaderd. Complimenten. Alle marketing- en klantinformatie wordt opgepakt en vertaald naar concrete acties.’

Klik hier voor het complete juryrapport, inclusief een overzicht met de andere winnaars van een Dutch Interactive Award 2016.

comments powered by Disqus