Corendon vernieuwt service-app

Corendon vernieuwt service-app
  • 24 augustus 2016
  • Redactie

Reisaanbieder Corendon heeft een nieuwe release van zijn app uitgebracht. Zo is een chatfunctie ingebouwd en bevat de vernieuwde applicatie een uitgebreide faq-lijst.

De app biedt onder meer informatie over kamerindeling, vluchtgegevens, vliegtuigindeling, boardingpas tonen, betaalinformatie en boekingsmogelijkheden. Met deze service-app hebben Corendon-klanten alle informatie over hun vakantie binnen handbereik, zegt marketingdirecteur Martin de Boer. ‘Via de app is het eveneens mogelijk om bijvoorbeeld extra bagage bij te boeken, alvast een stoel te reserveren of een maaltijd aan boord te bestellen’, vult hij aan.

Crisiscommunicatie
De hoofdfunctie van de app is klantenservice, deelt De Boer met Emerce. Reizen bekijken kan nu via de app, echter boeken gebeurt via de mobiele website. ‘Dat blijft het verkoopkanaal’. Verder is Corendon voornemens om de service-app te gaan inzetten bij crisiscommunicatie. De reisorganisatie voegt in de nabije toekomst een functie toe zodat het proactief met reizigers kan communiceren in geval van calamiteiten of onrust op de bestemming.

De iOS-versie is nu al te downloaden, de Android-versie is binnen twee weken beschikbaar.

comments powered by Disqus