Caren Bouwmeester is Customer Contact Manager 2016

Caren Bouwmeester is Customer Contact Manager 2016
  • 28 september 2016
  • Redactie

Omdat ze in een periode van slechts twee jaar de klantenservice van Ahold Delhaize letterlijk centraal in de organisatie heeft weten te positioneren, wint Caren Bouwmeester de titel Customer Contact Manager van het jaar 2016. Dat bleek gisteravond tijdens een spannende avond in het Hart van Holland te Nijkerk. De titelrace en de bekendmaking werden zoals elk jaar georganiseerd door de CCMA.

Natuurlijk biedt het team van Bouwmeester bij Ahold Delhaize heel goede service aan de klanten. Maar dat doen de teams van de andere negen genomineerde managers ook.

Bouwmeester won omdat ze het allerbeste heeft laten zien waar ze vol passie mee bezig is, aldus het persbericht van de CCMA. Haar afdeling neemt binnen Ahold nu een centrale plek in als het bij klantcontact gaat om leren en verbeteren.

Centrale plek in de organisatie
Zelfs fysiek heeft ze de afdeling een centrale plek in de organisatie gegeven. Breng de klantenservice van een 6 naar een 9. Dat was haar opdracht. Samen met haar medewerkers zijn die stappen naar die 9 gemaakt. In een korte periode! 'Daarmee sluit ze perfect aan op de missie en visie van het CCMA', aldus Simone van den Berge, voorzitter van de jury.

Customer Contact Center Manager of the Year is een event van de CCMA en wordt jaarlijks georganiseerd om de beste en vooruitstrevende Customer Contact Managers in de spotlight te zetten.

Een robuust proces
Het proces dat leidt naar de keuze voor een winnaar is robuust. Een vakjury beoordeelt inzendingen aan de hand van vragenlijsten, een elevator pitch van de kandidaat, een profiel van de kandidaat opgesteld door hoofdsponsor MatchQ en kiest vervolgens welke 10 kandidaten bezocht gaan worden. 

'De bezoeken zijn spannend en inspirerend', geeft jurylid Babette van den Brink aan. 'We gaan altijd met twee juryleden op pad. De kandidaat presenteert zich, de jury spreekt met leidinggevenden, medewerkers, samenwerkingspartners en bestudeert de behaalde resultaten. We merken dat elke kandidaat een eigen wending geeft aan het bezoek en goed voorbereid is op de komst van de jury.'

Eervolle vermelding
Bouwmeester had concurrentie van negen andere genomineerden. In alfabetische volgorde op bedrijfsnaam, waren dat deze customer contact managers:
Peter Westland - ABN Amro | Bart Boere - Centraal Beheer | Ankie Straathof - de Bijenkorf | Marc van Grinsven - Engie | Eleni Trachalakis - LeasePlan | Maud Martens - OHRA - Delta Lloyd | Ruben Lowenstein - Samsung Electronics Benelux | Carmen Vriesema - Sanoma | Leon Goulooze - Xerox

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link