Omoda Logistieke Webshop van het Jaar 2016

Omoda Logistieke Webshop van het Jaar 2016
  • 26 september 2016
  • Redactie

Omoda is de winnaar van de award Logistieke Webshop van het Jaar 2016. De organisatie beschikt over één voorraad voor winkels en webshop. Ook de omnichannelstrategie wekt bewondering.

De schoenenretailer ontving de prijs in het Evoluon te Eindhoven onlangs, uit handen van juryvoorzitter Egbert Guis. Hij prijst de omnichannelgedachte van Omoda. Ook het feit dat men er één voorraad voor zowel de winkels als de online webshop op nahoudt, vindt hij goed.

Slimme data-analyse
‘Daarnaast analyseert Omoda op een slimme manier hun data, waardoor het logistieke proces goed geoptimaliseerd kan worden, en de positieve klantbeleving wordt vergroot. En de 3D app, die Omoda momenteel uitrolt is een prachtig voorbeeld van slimme innovatie, die uiteindelijk de retourstroom zal helpen te verminderen.”

E-commerce en de wetenschap 
De jury bestaat uit vertegenwoordigers uit de wereld van e-commerce en de wetenschap. Ze is onafhankelijk van de organisatie van het event. De leden zijn voorzitter Egbert Guis (TNO), Henk Delfos (GfK), Paul Haagh (Groenewout), Niels Agatz (Erasmus Universiteit) en Emile van Rijn (EVO).

De award 'Logistieke Webshop van het Jaar' is een initiatief van vier partijen: Webshop Keurmerk, Delivery Match, Clear Focus Group en Events Development. Dynalogic en EU-people vormen samen met Delivery Match, Clear Focus Group en Events Development het stichtingsbestuur van de Logistieke Webshop van het Jaar verkiezing.

De award is in 2011 in het leven geroepen om webshops te belonen die zich onderscheiden door een uitmuntende logistiek. De award is dit jaar voor de vijfde keer uitgereikt. Winnaar in 2015 was Albert Heijn Online.

Startup award is nieuw
De Startup prijs is gewonnen door polyestershoppen.nl. Deze award is dit jaar voor het eerst uitgereikt. De complexiteit van het product in logistiek opzicht (gevaarlijke goederen) en het hoge niveau van de achterliggende IT-systemen die Polyestershoppen in eigen beheer hebben ontwikkeld, gaven voor de jury de doorslag.

De publieksprijs ging naar MyMicro Group. Die kreeg meer dan 1.200 stemmen. Hiermee liet de webshop de twee andere finalisten, Omoda en Nespresso, ruim achter zich.














comments powered by Disqus