Klanten Nike spelen met augmented reality

Klanten Nike spelen met augmented reality
  • 26 januari 2017
  • Redactie

Het was bij Nike al mogelijk om met de dienst NikeID je eigen schoenen te ontwerpen, maar nu gaat het merk een stuk verder. In de flagshipstore in Parijs kunnen klanten door middel van augmented reality hun zelfontworpen schoenen in het echt bewonderen en aanpassen aan hun wensen.

In de winkel kun je als klant een witte schoen pakken en er via een tablet verschillende kleuren als hologram op projecteren. Momenteel zijn er drie modellen beschikbaar voor het project: AirMax, LunarEpic Low en Cortez. Zodra de klant een model en kleuren heeft gekozen, kan hij de schoenen meteen via NikeID bestellen.

Schoenmaat
Nike is niet het enige merk dat zich met nieuwe technieken hoopt te onderscheiden. GAP en Google werkten samen aan een winkelapp waarmee klanten op hun smartphone outfits konden bekijken en Adidas presenteerde een gelimiteerde oplage van 3D-geprinte schoenen. Retailbedrijf Men At Work biedt klanten sinds deze maand de mogelijkheid om via een app hun schoenmaat te meten.

Bekijk hieronder een video van het augmented realityproject in Parijs:




comments powered by Disqus