Nieuw platform combineert Employee en Customer Experience

Nieuw platform combineert Employee en Customer Experience
  • 31 augustus 2017
  • Redactie

GrowPromoter, onderzoeksspecialist op het gebied van Employee Experience en Customer Experience, heeft een nieuw platform gelanceerd dat gegevens bundelt, analyseert en helpt vertalen in acties. Volgens het bedrijf biedt samenhang tussen beleving van zowel klanten als medewerkers nieuwe kansen voor betere prestaties, groei en samenwerking tussen teams.

Bedrijven kunnen met het platform intelligente en flexibele vragenlijsten maken en krijgen de uitkomsten realtime gevisualiseerd op een centraal dashboard voor hun vervolgacties. Naast het platform helpen consultants van GrowPromoter bedrijven met kennis en advies bij het bevragen, analyseren en sturen op beleving en de vertaling naar vervolgacties.

Klantfeedback
Voor de borging in de praktijk kunnen eenvoudig koppelingen worden gemaakt met andere systemen, bijvoorbeeld voor CRM. Zo is waardevolle feedback van klanten elders in de organisatie direct in te zien en te gebruiken. ‘Handig voor mensen van bijvoorbeeld sales en service. Uitvoerenden hoeven het centrale dashboard vaak helemaal niet te zien’, schetst directeur Rogier Taylor van GrowPromoter.

De tool is volgens het bedrijf geschikt voor verschillende typen organisaties, van MKB tot multinationals. Sturen op Employee en/of Customer Experience is hierdoor niet meer alleen weggelegd voor enkele grote corporates. Ook hoeven organisaties hiervoor niet meer met zeer veel verschillende systemen of apps te werken.

Continu en laagdrempelig
Nieuwe technologie maakt het mogelijk de beleving van klanten en medewerkers, evenals de samenhang hiertussen, continu en laagdrempelig te meten, analyseren en hierop te sturen. Over vijf jaar doet zeker driekwart van de bedrijven dit, verwacht GrowPromoter.

De aandacht voor Employee én Customer Experience is ook belangrijk omdat medewerkers steeds korter bij een werkgever werken, meldt het bedrijf. De medewerkers kunnen hiermee in kortere tijd beter geholpen worden om hun werk goed te doen en te zorgen voor een optimale klantbeleving. Bovendien is het personeelsverloop hiermee ook te verlagen.

comments powered by Disqus