Klanttevredenheid NS-reizigers in de lift

Klanttevredenheid NS-reizigers in de lift
  • 27 januari 2020
  • Redactie

Een groeiend aantal reizigers is tevreden over de dienstverlening en de stiptheid van de NS. 9 op de 10 beoordeelt het vervoersbedrijf met een 7 of hoger. In 2018 gaf 86% van de klanten de NS een ruime voldoende.

Reizigers zijn tevredener over de klantvriendelijkheid van de treinmedewerkers. Dit percentage steeg van 82% in 2018 tot 94% in 2019. Dat blijkt uit het beoordelingsonderzoek onder 40.000 treinreizigers, uitgevoerd door de Nederlandse Spoorwegen zelf. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat hanteert een ondergrens van 74% tevredenheid, voordat gesproken wordt over goede dienstverlening.

De reizigerswaardering komt volgens teamleider klanttevredenheid, Thijs Urlings, doordat de treinen vaker op tijd vertrekken en veel voertuigen een opknapbeurt hebben gehad. ‘Daarbij zorgt de beleving op de stations voor een hoge tevredenheid. Reizigers ervaren tot slot steeds minder drempels door het gebruik van bijvoorbeeld de OV-fiets en het gebruik van de NS-app.’

Lees ook- NS: Wij willen de reiziger persoonlijk begeleiden van deur tot deur

comments powered by Disqus