Consument wil meer tech op de winkelvloer

Consument wil meer tech op de winkelvloer
  • 11 februari 2020
  • Redactie

Digitale service moet een prominentere rol krijgen in fysieke winkels. Ondervraagde Duitse consumenten wensen met name meer loyaliteitsprogramma’s die ondersteund worden door technologie.

Uit een enquête onder circa duizend Duitse consumenten blijkt dat 7 op de 10 meer digitale oplossingen op de winkelvloer wil zien. Dit biedt onder meer mogelijkheden voor retailers voor de ontwikkeling van een omnichannelstrategie, aldus Duits onderzoeksbureau Bitkom. Uit de onderzoeksresultaten blijkt immers dat 35% van de ondervraagden de optie wil hebben om te kunnen zien welke producten in de winkel op voorraad zijn. Naast dat de Duitse klant wifi van groot belang vindt, zegt meer dan een derde van de respondenten waarde te hechten aan loyaliteitsprogramma’s.

Andere beleving
Onder de respondenten leeft de toepassing van specialistische technologie een stuk minder. Waar een derde graag gepersonaliseerde aanbiedingen ontvangt, vindt 11% het belangrijk dat een winkel AR-brillen op voorraad heeft om de producten op een andere manier te beleven. 4 op de 5 ondervraagden ziet een navigatie-app, die klanten direct naar het juiste product in de winkel leidt, niet zozeer zitten.

comments powered by Disqus