Hema sleutelt aan user experience

Hema sleutelt aan user experience
  • 23 april 2020
  • Redactie

Met een verbeterde applicatie wil Hema inspelen op de toename van online bestellingen van klanten. Ondanks dat de fysieke winkels tijdens de coronacrisis nog open blijven, voert de retailer UX-veranderingen door in de online omgeving.

Eén van de maatregelen die Hema al eerder nam, is het openen van een extra e-DC het ombouwen van grote vestigingen in pick up-locaties. Volgens de keten speelt de fysieke winkel nog steeds een grote rol in het leven van klanten, maar zorgt de app-optimalisatie voor een betere bereikbaarheid naar klanten. Naar eigen zeggen een belangrijke stap in de verdere ontwikkeling van de online activiteiten van de keten, bericht collegatitel MarketingTribune.

Horizon
‘We hebben de feedback van de gebruikers verwerkt om de app te verbeteren. De verbetering zit met name in de stabiliteit van de app.’ Zo blijft de klant volgens Raph Schröder (head of E-commerce) beter ingelogd en is het eenvoudiger om fysieke winkels te vinden. Er staat een stip op de horizon: ‘Het uiteindelijke doel is apps te realiseren die de mobiele Hema-klant de kans geeft om snel en makkelijk te kunnen shoppen.’

Ook online: 'Hema transformeert naar data driven customer first bedrijf'

comments powered by Disqus