CM.com lijft CX Company in
De Nederlandse conversational commerce-specialist CM.com neemt chatbotleverancier CX Company over. Het bundelen van de krachten is voor de softwareleverancier een uitkomst: door de overname kan CM.com een totaalpakket aan digitale kanalen en automatiseringstools aanbieden.
Voor € 15,5 miljoen komt CX Company in Brabantse handen, maakt CM.com vandaag bekend. Met het gecombineerde kanaal- en conversatietechnologie wil de organisatie meer internationale klanten aantrekken, aldus ceo Jeroen van Glabbeek. ‘Steeds meer grote bedrijven investeren in technologie om conversaties aan te gaan. Jongere klantgroepen vragen daar om, omdat het normaal voor hen is. […] Bedrijven hebben meerdere leveranciers nodig en moeten die als regisseur zelf aan elkaar knopen. Wij maken een totaaloplossing.’
Afgelopen februari maakte CM.com de beursgang bekend, als één van de laatste bedrijven voordat de coronacrisis toesloeg. Het eenvoudig kunnen financieren van overnames – zoals CX Company – was hier een belangrijke drijfveer voor.
- CM.com
- chatbot
- CX
- customer experience
- conversational commerce
- automatiseringstools
- CX Company
- overname