Nominaties DDMA Customer Data Award 2022 bekend

Nominaties DDMA Customer Data Award 2022 bekend
  • 8 november 2022
  • Ryan Baij

Leen Bakker, Rabobank en Randstad zijn genomineerd voor DDMA Customer Data Award 2022. Daarnaast zijn Vattenfall, Kliniek ViaSana en Goossens Wonen & Slapen genomineerd voor de Data Challenger Award, die dit jaar voor het eerst wordt uitgereikt.

Juryvoorzitter Frank de Beun, CEO bij The Data Agency: 'We zien dat de ingezonden cases professioneler en completer worden. Dit jaar was de algehele kwaliteit van de inzendingen bij zowel de Customer Data Award, als de Data Challenger Award hoog, en dat maakt het ons als jury niet makkelijk. Dit jaar hebben we extra gelet op de impact op de klant en uiteraard het rendement van de case, maar vooral ook op hoe de case onderdeel uitmaakt van de organisatie in combinatie met de maturiteit van de medewerkers. Wij kijken uit naar de eerste hybride uitreiking, dus online te volgen én - weer voor het eerst in 3 jaar - een live publiek in de studio.'

De DDMA Customer Data Award wordt dit jaar voor de 16e keer uitgereikt aan de organisatie die het managen van klantgegevens op operationeel, tactisch en strategisch niveau het meest succesvol weet toe te passen. Alle ingezonden cases zijn door een onafhankelijke vakjury beoordeeld op onder meer rendement, strategische verankering in de organisatie en de impact van het datagebruik op klanten. Naast juryvoorzitter Frank de Beun bestaat de vakjury uit Lisette Gouda (ANWB), Arnold van het Nederend (KPN), Ewout Vis (Ewout Vis Data & Analytics), Ceesjan de Vos (Vakmedianet) en Bas Karsemeijer (HEMA).

comments powered by Disqus