Best Workplaces: SAS, ORMIT en Tony's Chocolonely

Best Workplaces: SAS, ORMIT en Tony's Chocolonely
  • 26 maart 2014
  • Redactie

Softwareproducent SAS, management development specialist ORMIT en chocolademaker Tony’s Chocolonely zijn verkozen tot Beste Workplaces van Nederland. Van de 112 deelnemers aan het onderzoek van Great Place to Work Nederland mogen 47 zich een jaar lang een Great Workplace noemen. Ofwel een organisatie waarin je vertrouwen hebt in het management en trots bent op je baan. 

Voor het tweede jaar op rij behaalde SAS, in de categorie grote en multinationale ondernemingen, de eerste plaats. Ook ORMIT werd in de categorie middelgrote ondernemingen opnieuw nummer een. Alleen  Tony’s Chocolonely blijkt in de categorie kleine en startende ondernemingen een nieuwkomer in de top.
Dit jaar deden 112 organisaties mee aan het onderzoek van Great Place to Work (GPTW) Nederland. Deze organisaties vertegenwoordigen samen ruim 25.000 respondenten. De 47 hoogst scorende organisaties hebben de lijst Best Workplaces 2014 gehaald.   

Grote en multinationale ondernemingen
1. SAS Nederland
2. Microsoft
3. Novo Nordisk B.V.
4. Cito Benelux bv
5. McDonald’s Nederland B.V.
6. Call2
7. Hilti Nederland BV
8. Kindergarden
9. NetApp
10. Adecco
11. DELA
12. Nationale Postcode Loterij
13. CSU Total Care
14. Medtronic
15. EMC
16. KPN Consulting
17. QNH Consulting B.V.
18. Creyf’s
19. AbbVie
20. Ajilon
21. Gemeente Hoorn
22. Monsanto
23. Hobij Experts in European Workforce
24. Vaillant Group Netherlands B.V. 























Middelgrote ondernemingen (50-250)
1. ORMIT
2. ICM Opleidingen & trainingen
3. Incentro
4. SecureLink
5. Tam Tam
6. Diageo
7. Festo BV
8. Sysmex
9. A.S.R. Vastgoed Ontwikkeling
10. Vermilion Oil & Gas Netherlands BV
11. Primagaz Nederland B.V.
12. Webasto
13. EBN B.V.
14. Secretary Plus 













Kleine en startende ondernemingen (20-50)
1. Tony’s Chocolonely
2. Het PR Bureau
3. Young Colfield
4. Motion10
5. Intermax Hosting
6. USG Finance Professionals
7. Meda Pharma
8. USG Legal Professionals
9. USG Marketing, Communication & Sales Professionals








Trots en eerlijkheid
De lijst wordt bepaald op basis van de uitkomsten van het medewerkerperceptieonderzoek bestaande uit 58 stellingen en twee open vragen. De vragenlijst is gebaseerd op het Great Place to Work Model bestaande uit de dimensies geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. Daarnaast wordt er een evaluatie van het werkgeverbeleid uitgevoerd. Opvallend is dat de scores van de Top 5 van de lijst voor het tweede jaar op rij op alle dimensies zijn gestegen, waarbij we de grootste stijgingen zien op het gebied van trots en eerlijkheid.

Inspiratie
Net als vorig jaar behaalde SAS Nederland de eerste plaats in de categorie grote en multinationale ondernemingen. Erik van Riet, directeur GPTW Nederland: ‘SAS neemt al voor het zevende jaar deel aan ons onderzoek en heeft in die jaren een sterke ontwikkeling doorgemaakt als organisatie. Zij hebben een sterke cultuur van vertrouwen opgebouwd en dienen daarmee als inspiratie voor organisaties binnen en buiten Nederland. De organisatie heeft met recht voor het tweede jaar op rij de toppositie op de lijst behaald.’ 

comments powered by Disqus