Rechtstreekse gastinteractie dankzij iBeacon

Rechtstreekse gastinteractie dankzij iBeacon
  • 21 januari 2015
  • Redactie

Bardigo, ontwikkelaar van slimme horecaconcepten, lanceert de zogeheten SmartBar. Door het plaatsen van een iBeacon, een proximityapparaat dat gebruik maakt van geo-locatie, kunnen kroegen, bars en cafés eenvoudig en automatisch contact leggen met hun (potentiële) gasten.

Door het plaatsen van een iBeacon komen horecagelegenheden rechtstreeks in contact met hun gasten en zijn zij een zogenaamde SmartBar. Wanneer een potentiële gast, die gebruikt maakt van de BarPlanet-applicatie de SmartBar passeert, ontvangt hij automatisch een gepersonaliseerd pushbericht. Denk bijvoorbeeld aan het op afstand aanbieden van een gratis drankje en serveren wanneer de gast daadwerkelijk de SmartBar betreedt. Ook worden potentiële gasten geattendeerd op een eventueel evenement of aanwezige bekenden, wanneer zij zich binnen een straal van 50 meter van de SmartBar bevinden. Een overzicht van aanwezige gasten kan ook thuis al worden bekeken.

Tim de Kraker, bedenker en ceo van Bardigo, stelt dat de noviteit een win-win situatie oplevert. ‘Dit initiatief biedt de bareigenaar inzicht in zijn eigen zaak en de gasten die aanwezig zijn. Tevens helpt het om meer gasten te verleiden om binnen te komen.’ Via crowdfunding is in korte tijd € 50.000 opgehaald.

comments powered by Disqus