‘Na de eerste donatie ging het balletje rollen’

‘Na de eerste donatie ging het balletje rollen’
  • 16 februari 2015
  • Redactie

Ook voor AIM en ClikQ zit de strijd om de Plantronics Telesales Team Trophy 2015 erop. Tezamen met de andere vier deelnemers aan deze belwedstrijd horen zij eind april wie afgelopen twee weken de beste prestaties leverde.

Ilsa Halbesma, eigenaar ClikQ, geeft aan dat het even zoeken was naar de juiste aanpak. ‘We hadden nog geen ervaring op goede doelen, dus wij zijn er een beetje ‘blond’ ingegaan. Maar nadat de eerste donatie een feit was, ging het balletje rollen. De goede teamsfeer ontstond vanzelf; ze motiveerden elkaar en hielpen waar nodig.’ Bij de concullega’s van AIM merkte projectleider Margriet Ophoff dat er veel positivisme bestond over het werk van het Liliane Fonds. Soms werd haar team ook aangenaam verrast. ‘Een vrouw was gestopt met doneren omdat ze moest besparen, maar ze vond het zo leuk dat we haar belden en informeerden wat we met de donaties kunnen realiseren dat ze spontaan weer een donatie deed. Daar doe je het voor!’

Chocolade
Terugblikkend was ‘het goede geval’ een centraal aspect in de tactiek van het AIM-team. ‘We gingen niet alleen uitgerust van start, maar we hebben deze belperiode ook powerfood gegeten. En veel chocolade natuurlijk, daar worden we happy van’, vertelt Ophoff. De succesformule van ClikQ was volgens Halbesma ‘eenvoudig en heel eerlijk’. ‘Complimenteren, korte maar krachtige uitleg geven over de hulp die nog steeds nodig is, plus de mooie stemmen en charme van ons mannenteam…’

Waarom contactcenters mee moeten doen aan de PTTT-wedstrijd, is voor AIM en ClikQ helder. Is het niet om te laten wat je in huis hebt om de betrokkenheid bij een goed doel te vergroten, dan is het wel een verbreding van ervaring of de liefde voor het spelelement. ‘En het geeft een positieve impuls in je center.’

Noot: lees hier de ervaringen van NUON afgelopen belwedstrijd.

(Team AIM)

(Team ClikQ)

comments powered by Disqus