Customer engagement oplossing BlueConic geoptimaliseerd

Customer engagement oplossing BlueConic geoptimaliseerd
  • 28 mei 2015
  • Redactie

BlueConic is uitgebreid met nieuwe functionaliteit. Hierdoor kunnen gebruikers van deze online customer engagement oplossing van GX Software mobiele apps personaliseren. Zowel via de website als app biedt de software bezoekers altijd de ‘meest relevante boodschap’ aan.

'Nu personalisatie zich niet langer meer beperkt tot websites, kunnen marketeers de customer journey volledig ondersteunen', zegt Willem Rossieau, ceo van de betreffende softwareaanbieder. Iemand die een bestelling in een mobiele applicatie (iOS of Android) niet heeft afgerond kan bijvoorbeeld later op de desktop worden uitgenodigd om de order alsnog te voltooien. Nodig, stelt Rossieau, ‘want voor consumenten zijn apps en websites allerminst gescheiden werelden.’

BlueConic werkt op basis van 'progressieve profielen’. Het programma maakt van elke bezoeker én voor elk kanaal een apart profiel aan op basis van zijn clicks, shares, swipes, locaties en ingevulde formulieren. Aansluitend worden de profielen van de verschillende kanalen samengevoegd, zodat er één profiel ontstaat van een bepaalde bezoeker. Volgens GX Software passen de website en apps zich bij iedere klik beter aan de bezoeker aan.

comments powered by Disqus