Betere klantervaringen door toepassen principes uit muziek

Betere klantervaringen door toepassen principes uit muziek
  • 02 oktober 2015
  • Redactie

In onze diensteneconomie staat of valt het succes van organisaties met de positieve ervaring van hun klanten. Niet alleen tijdens het eerste klantencontact, maar gedurende de hele zakelijke relatie. Customer experience management staat dan ook bij steeds meer organisaties hoog op de agenda. De wereld van de muziek biedt daarvoor een veelzijdige inspiratiebron. Dat betoogt Floris Hurts in zijn nieuwe boek 'De Business Compositie'. Snelle reageerders maken kans op een gratis exemplaar van dit opzienbarende boek.

De parallellen tussen de zakelijke relaties en muziekuitvoeringen zijn talrijk, blijkt ook uit een recent interview met de schrijver in CustomerFirst. Hurts laat een breed scala aan overeenkomsten aan bod komen. Hij gaat daarbij uitgebreid in op klantervaringen. Want ook voor de makers van muziek staat de klantervaring centraal. Bij elk optreden opnieuw moeten zij hun publiek raken met een unieke beleving en de kracht van samenspel. Dat bepaalt hun reputatie, hun succes en hun toekomst.

De Business Compositie is geschreven voor ondernemers, bestuurders, marketeers, accountmanagers en leidinggevenden. Het boek wil hen uitdagen en inspireren met verrassende vergelijkingen. Tegelijkertijd is het een praktisch boek. Aan de hand van veel voorbeelden ontdekken lezers hoe zij principes uit de muziek in hun organisatie kunnen toepassen.

Winnen
?
In samenwerking met uitgeverij Koninklijke Van Gorcum geeft CustomerFirst nu 5 exemplaren van dit boek weg. Deze actie loopt tot en met vrijdag 9 oktober 2015. Winnaars worden per e-mail geïnformeerd. Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd. Om mee te doen: stuur een e-mailbericht met naam, functie en postadres naar redactie@customerfirst.nl.

Noot: het artikel 'Zakendoen volgens principes van de muziek' is gepubliceerd in CustomerFirst 09-2015.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link