D-reizen meest klantgericht

D-reizen meest klantgericht
  • 18 april 2016
  • Redactie

D-reizen is uitgeroepen tot het meest klantgerichte bedrijf van Nederland. Dat werd onlangs duidelijk bij de uitreiking van de Customer Centric DNA Awards. De uitkomsten zijn gebaseerd op een onderzoek onder ruim 12.000 klanten van 113 bedrijven.

Een klant over de klantgerichtheid van D-reizen: 'Goede service. Denken met je mee. Laatste vakantie kwamen we aan op de plek van bestemming, toen bleek er een fout te zijn gemaakt tijdens de boeking. Wij zaten op Curaçao en ik kon direct bellen naar de klantenservice. Het probleem was binnen een uur opgelost!'

Hierbij het rijtje met de winaars van dit jaar:


Vijf merken wisten hun nummer 1 -positie vast te houden binnen hun branche, te weten Simyo (telefonie), XS4all (internetprovider), Coolblue (online retail), Greenchoice (energie) en Enduris (voorheen Delta/ netbeheer). Allen zijn het koplopers op het gebied van klantgericht ondernemen. Toyota, vorig jaar dé grote winnaar, zakte naar de vierde plaats en zag BMW met de winst aan de haal gaan. Deze editie werd er ook een award uitgereikt aan het bedrijf dat het beste met klanten samenwerkt (co-creatie). Die prijs ging naar RegioBank.

De CCDNA is een initiatief van BearingPoint en DVJ Insights.

comments powered by Disqus