Bol.com deelt kennis van online klantreis
Om fabrikanten, leveranciers en verkooppartners te ondersteunen bij het promoten van hun producten, introduceert bol.com Marketing & Media Services. Klanten van de (online) retailer krijgen hierdoor ‘enkel advertenties te zien die écht relevant voor hen zijn’.
Margaret Versteden, directeur Marketing & Platform Innovation bij bol.com: ‘De naamsbekendheid en het bereik in combinatie met een breed assortiment maakt ons niet alleen aantrekkelijk als winkel, maar ook als advertentieplatform. In de afgelopen 17 jaar hebben wij veel kennis opgedaan over de online ‘customer journey’. Die delen we graag met onze leveranciers, fabrikanten en verkooppartners. Het inzetten van advertenties doen we op een zeer meetbare en schaalbare manier, zodat je als adverteerder budgetten optimaal inzet en op ieder moment kunt evalueren en bijsturen.’
De retailorganisatie heeft voor ieder marketingvraagstuk en fase in de klantreis een andere advertentievorm ontwikkeld. Bol.com kan bedrijven ondersteunen bij productintroducties en het inspireren en informeren van consumenten, evenals voor het vergroten van merkbetrokkenheid. Meer dan honderd bedrijven maken reeds gebruik van Marketing & Media Services, waaronder L’Oréal, Philips, Brabantia, Miele en Rituals.
- online adverteren
- retail
- merkbetrokkenheid
- advertentieplatform
- klantreis
- customer journey
- bol.com
- display advertising