Pechhulpapp Roadguard goed op weg

Pechhulpapp Roadguard goed op weg
  • 13 september 2016
  • Redactie

Via RoadGuard, de eerder dit jaar gelanceerde pechhulpapp van Eurocross Assistance en Centraal Beheer, zijn inmiddels honderden mensen weer op weg geholpen. Dat vertelt woordvoerder Viola Teepe desgevraagd. CustomerFirst legde haar vijf vragen voor.

Wat zijn jullie ervaringen tot nu toe met RoadGuard?
‘Met deze app hebben we al honderden mensen weer op weg geholpen. Zij waarderen ons gemiddeld met een 8,5. Het gaat dus goed met RoadGuard!’

Wat voor feedback krijgen jullie zoal van de gebruikers van de app?
‘De reacties zijn zeer positief. Er zijn veel mensen die niet graag vastzitten aan een abonnement of lidmaatschap. Zij vinden het aantrekkelijk dat deze pechhulp niet gebonden is aan een kenteken of persoon.’

Met deze vorm van pechhulp beweren jullie klanten te verrassen. Lukt dat en zo ja, in welke zin?
‘Met meer dan 600 monteurs in Nederland kunnen we iedere melding vlot oppakken. Zij moeten binnen 30 minuten aanwezig zijn. De ervaring leert dat ze vaak sneller zijn. Als een monteur er langer over doet, komt dat bijvoorbeeld door een file of een ongeval. In de app kan de klant op zijn scherm volgen hoe lang het duurt voor de monteur er is. En waar hij zich bevindt.
Al een paar keer is onze service met een 10 beoordeeld. Onder andere van een meneer in Domburg die was buitengesloten. ‘Zeer snel ter plaatse, en zeer snel geholpen. Super!’, deelde hij na afloop met ons. Nog een voorbeeld: een klant uit Almelo wilde op vakantie, maar de verlichting van de caravan deed het niet goed. Het leek een storing tussen auto en caravan. De monteur was in 19 minuten ter plaatse, maakte de verlichtingsstekker schoon en controleerde of alles goed functioneerde. De familie kon op vakantie. ‘Topservice!’, was hun reactie.’

Waar liggen nog verbeterkansen?
‘Op dit moment is het nog niet mogelijk om vervangend vervoer te krijgen via RoadGuard. We kijken naar de mogelijkheden om dit ook via de app te kunnen regelen. Verder werkt deze applicatie momenteel alleen in Nederland. In de toekomst willen we dit uitbreiden.’

Wat is jullie doel met RoadGuard?
‘Klanten op de best mogelijke manier helpen. Daarvoor zoeken we altijd naar nieuwe mogelijkheden en nieuwe methodes. We zien technologische ontwikkelingen die nieuwe concepten mogelijk maken. En veranderende klantbehoeftes; klanten willen  tegenwoordig alles mobiel regelen. Met deze pechhulpapp spelen we daarop in’.

comments powered by Disqus
  • Deel dit artikel
  • Reacties
  • Link