Tmall x Intersport: megawinkel op kunstmatige intelligentie
Alibaba en Intersport hebben deze week een winkel geopend in de Chinese hoofdstad. In de 1.300 vierkante meter tellende winkel zijn allerlei digitale functies geïntegreerd die klanten een betere winkelervaring moeten bezorgen.
‘Tmall x Intersport’ wordt door Alibaba aangeduid als ‘futuristische megawinkel’. De winkel heeft slimme schappen en spiegels die winkelende consumenten extra informatie over de producten geven.
Cloud shelf
Binnen de winkel is gebruikgemaakt van zogenoemde cloud shelf-technologie, dat shoppers de mogelijkheid biedt om uit een groter assortiment te kiezen. Zo kunnen klanten middels de interactieve etalage te allen tijde overgaan op een aankoop. De bedrijven zetten ook kunstmatige intelligentie in om klanten advies te geven over passende kleding, schoenen en accessoires.
De Chinese retailer zegt de opening van ‘Tmall x Intersport’ te zien als voorbeeld voor andere retailers in China, om hen te inspireren en verder op weg te helpen in digitale transformaties.
- Bejing
- customer experience
- AI
- China
- Intersport
- CX
- klantervaring
- Tmall
- kunstmatige intelligentie
- klantreis
- customer journey
- Alibaba