MKB en startups moeite met chatbotrevolutie
De chatbots vliegen consumenten tegenwoordig om de oren, maar de mkb-bedrijven en startups blijven achter met deze trend. Ondanks dat ze wel zouden willen komen ze maar moeilijk mee, zo stellen Chatlayer.ai en Crossphase. Daarom komen zij met een platform op de markt dat chatbots voor een betaalbare prijs aanbiedt.
Met het platform Ikwileenbot.nl hopen zij chatbots toegankelijk te maken voor deze bedrijven. ‘Bij sommige chatbot-aanbieders is er een flink verschil tussen offerte en factuur. Een vanaf-prijs van vijftig euro per maand voor een A.I.-softwarepakket resulteert soms in een rekening van tweeduizend euro. Chatbot-software alleen is bovendien niet genoeg; gesprekken moeten worden ontworpen en het systeem moet worden getraind en onderhouden. Veel bedrijven missen daarvoor de kennis en kunnen de kosten en moeite slecht overzien’, aldus Tjeerd Schopman, consultant bij Crossphase.
Toegankelijkheid
Het uiteindelijke doel van de twee initatiefnemers is om de kwaliteit van corporate chatbots toegankelijk te maken voor mkb-bedrijven en startups. Maarten van de Koevering, head of sales bij Chatlayer.ai: ‘Om te zorgen dat onze chatbots echt gebruiksvriendelijk zijn, gebruiken we vergelijkbare technieken als bij het gespreksontwerp van Google en Amazon. Onze kunstmatige intelligentie begrijpt vragen in 125 talen, waardoor onze bots kunnen meegroeien met bedrijven die internationaal willen opschalen.’
Lees ook: Chatbot Roos verbindt DELA-klanten warm door
- digitale transitie
- klantcontact
- chatbot
- klanttevredenheid
- MKB
- startup
- customer journey
- technologie
- klantenservice
- klantervaring
- artificial intelligence
- techniek
- kunstmatige intelligentie
- digitalisering
- chatbots
- customer experience
- klantbeleving
- ai