ServiceNow breidt Now Assist GenAI-portfolio uit

ServiceNow breidt Now Assist GenAI-portfolio uit
  • 17 november 2023
  • Redactie

ServiceNow kondigt een uitbreiding aan van zijn Now Assist generative AI-portfolio. Deze ontwikkeling omvat onder meer Now Assist in Virtual Agent.

Now Assist in Virtual Agent maakt het mogelijk voor organisaties om in minder dan vijftien minuten geavanceerde GenAI-chatervaringen te creëren. Dit verlaagt het aantal doorverwijzingen en biedt betere self-service door de meest relevante informatie of acties uit de kennisbank en servicecatalogus van de klant te halen. Nieuwe updates omvatten Q&A in Knowledge Management en multiturn conversaties voor het bestellen van catalogusitems of het indienen van serviceverzoeken.

De nieuwe GenAI-oplossingen zijn geïntegreerd in het ServiceNow Platform, waarmee ze ServiceNow’s aanbod van praktische GenAI-toepassingen versterken. Volgens Gartner zal er tussen 2023 en 2027 drie miljard dollar worden uitgegeven aan AI, waarvan 36% aan GenAI. Veel ServiceNow-klanten ervaren reeds kostenbesparingen en bedrijfsbrede efficiëntie- en productiviteitsverbeteringen.

CJ Desai, president en chief operating officer bij ServiceNow, benadrukt het belang van AI in de huidige bedrijfsomgeving. 'AI is cruciaal voor snellere uitvoering, slimmere besluitvorming en grotere flexibiliteit.'

comments powered by Disqus