Magazine   
Editie 10 - 2016
  • 08 november 2016

Editie 10 - 2016

Gamen tijdens werktijd en er, naast plezier, nog concrete resultaten mee bereiken ook. Wat te denken van een lager verloop bijvoorbeeld, meer verkopen of hogere klanttevredenheidscores? Met name grotere organisaties hebben gamification, een samentrekking van gaming en education, inmiddels ontdekt en plukken er de vruchten van. Hoe Ziggo, Tempo-Team en Transcom spelenderwijs de medewerkerbetrokkenheid vergroten, lees je in het coverartikel van dit nummer. Let the games begin!

Editie 07/08 - 2016
  • 07 september 2016

Editie 07/08 - 2016

Of je nou NPS-fan bent of niet, feit is dat dit meetinstrument al lange tijd de gemoederen bezighoudt. Bijna een decennium geleden legde de Amerikaanse wetenschapper Byron Sharp reeds de uitvinder van de Net Promoter Score, Fred Reichheld, het vuur aan de schenen door diens ‘ultieme vraag’ neer te sabelen met de uitspraak ‘it’s fake science’. De praktijk blijkt weerbarstig: duizenden bedrijven vragen hun klanten geregeld of ze kans maken op een aanbeveling. Op verzoek laten zowel voor- als tegenstanders hun licht schijnen op het nut van de NPS.

Editie 06 - 2016
  • 01 juli 2016

Editie 06 - 2016

Grenzeloos trok de redactie de wijde wereld in voor dit nummer. Dichtbij, op bezoek bij Start People in Antwerpen, leerden we bijvoorbeeld dat de uitzendorganisatie het klantcontact heeft gecentraliseerd. Alles gaat inmiddels naar Brussel en die stap leverde een productiviteitswinst op van maar liefst 25%. Verder weg van huis bracht een grote ijzeren vogel ons naar Sin City. Inderdaad, die bekende gokstad middenin de woestijn. De link met customer service lees je in de uitgebreide reportage.

Editie 05 - 2016
  • 30 mei 2016

Editie 05 - 2016

Je zou je bijna in Londen wanen, een blik werpend op de cover van de jongste CustomerFirst-uitgave. Niets is minder waar, want we waren in Groningen, op bezoek bij DUO. Aan de hand van een zelf ontwikkeld metro-visualisatiemodel heeft de Dienst Uitvoering Onderwijs de klantreis in beeld gebracht. Uiterst verstandig, met bijna 790.000 actieve studenten in het bestand, 1 miljoen telefoontjes per jaar, 18 miljoen websitecontacten en 800.000 mutatieformulieren die jaarlijks nog per post binnenkomen.

Editie 02 - 2016
  • 29 februari 2016

Editie 02 - 2016

De titel ‘Beste Leasemaatschappij 2015/2016’ is sinds kort in het bezit van Alphabet. Het bedrijf dankt dit grotendeels aan haar klantvriendelijkheid. Op allerlei niveaus komt dat aspect terug, zoals begrijpelijk taalgebruik en heldere contracten, persoonlijk advies via de app en meer van zulks. En achter de schermen gaat het optimalisatieproces onverminderd door. Zo is er een speciaal team van medewerkers samengesteld dat allerhande verbeterideeën aandraagt. Toch prettig, zo’n injectiemotor onder de kap. Afdoende reden voor de redactie om eens bij ze langs te rijden.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven