Opinie   
WYSIWYG
  • 25 oktober 2017
  • Paul Iske

WYSIWYG

Op veel momenten in ons leven worden we geconfronteerd met verpakkingen. Vrijwel alles wat we kopen wordt beschermd en/of aangeprezen door één of meerdere omhulsels. Zo’n verpakking kan diverse functies hebben. De meest voor de hand liggende is het bij elkaar houden van wat we kopen, zoals een pak suiker of een fles frisdrank. Daarnaast speelt de verpakking een rol bij bescherming bij transport. Maar er zijn ook minder directe, maar zeer waardevolle toepassingen, zoals marketing.

Managementhypes - Is vernieuwing altijd vooruitgang?
  • 20 oktober 2017
  • Remko Amesz

Managementhypes - Is vernieuwing altijd vooruitgang?

Net als bij hypes over voedsel, zijn er ook hypes in management. Het lijkt soms dat wanneer organisaties er niet direct in meegaan, ze ouderwets lijken. Vernieuwing is namelijk vooruitgang, toch? Een gezonde dosis scepsis is daarentegen absoluut op z'n plaats in de confrontatie met de nieuwste hype. Een verantwoordelijke manager loopt uiteraard niet zomaar achter iedere modegril aan. Anderzijds wil niemand zomaar een goede innovatie tegenhouden. Hoe ga jij hiermee om?

Hoe geef je een groot bedrijf smoel?
  • 18 oktober 2017
  • Niels Berndsen

Hoe geef je een groot bedrijf smoel?

Begin dit jaar ben ik verhuisd, na een intensieve verbouwing. Isolatie op de vloeren, nieuwe ketel, nieuwe radiatoren – de economie is weer gesponsord! Helaas inclusief een torenhoge energierekening… Wat doe je dan als klantbelevingsexpert én klant van Nuon? Je maakt een afspraak voor de zogeheten Energiescan. Het concept: met iPad-camera aan loop je door je huis om de meekijkende adviseur in elke ruimte tips te laten geven over energieverbruik. Hoe was dat? En wat kun je ervan leren?

NPS is soms net cabaret
  • 06 oktober 2017
  • Gerrit Piksen

NPS is soms net cabaret

Cabaretier Pieter Derks zei laatst dit in het tv-programma Kanniewaarzijn*: 'Hoe kan het toch dat al die bedrijven die waanzinnige en gave en fantastische dingen maken, het zelfvertrouwen hebben van een meisje van dertien met twee buitenboordbeugels, dood haar en een afritsbroek?' Zijn conclusie: stop met het vragen om feedback. Als er echt iets mis gaat hoor je het wel (bij Kanniewaarzijn, bijvoorbeeld). Het zette mij aan het denken. Want hij heeft een punt, we worden doodgegooid met feedbackverzoeken. En is dat wel zo nodig?

De drie voorwaarden voor een fantastische klantenservice
  • 25 september 2017
  • Gastauteur

De drie voorwaarden voor een fantastische klantenservice

Het is voor luchtvaartmaatschappijen niet bepaald een gemakkelijk jaar. Zowel de grote maatschappijen als de budget-marktspelers hebben te maken gehad met een stroom negatieve publiciteit in de pers rond de slechte behandeling van klanten en, meer recent, weigering om passagiers te compenseren* in het geval van vertragingen. Bij dit soort problemen is het makkelijk om het cabinepersoneel of boekingsagenten de schuld te geven. Maar de manier waarop een bedrijf de klantenservice aanpakt, hangt af van verschillende factoren.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven