Opinie   
Koning, keizer, admiraal: verkopen moeten we allemaal
  • 20 mei 2015
  • Paul van Geldorp

Koning, keizer, admiraal: verkopen moeten we allemaal

Af en toe komt het voor: dan kom je in je praktijk als commercieel trainer/veranderaar bedrijven tegen die het zeker weten: wij verkopen niets. Wij leveren alleen en onze afnemers – want klanten hebben ze niet – zijn er blij mee. Wat zijn dat voor bedrijven? Kun je dan eigenlijk wel van bedrijven spreken of is ‘instantie’ een beter woord? Door de bank genomen komt dit wonderlijke zelfbeeld vooral voor bij semi-overheid- en overheidsinstanties. Is dat erg? Nee. Moet dat anders? Ja.

Praten met een klant in het wild...
  • 12 mei 2015
  • Sonja Stalfoort

Praten met een klant in het wild...

Vaak zie je bij bedrijven dikke rapporten van klantonderzoek liggen. Veel cijfers en tabellen, met prachtige conclusies. Managementteams beleggen meetings om de cijfers met elkaar te bespreken en actieplannen te ontwikkelen. Maar wie heeft de klanten nu zelf horen zeggen wat ze echt vinden en echt zouden willen? We weten al jaren dat de gevaarlijkste plek om de wereld te aanschouwen achter je bureau is, maar zeg eens eerlijk, hoe vaak ga je echt open in gesprek met klanten?

Eerlijk gezegd
  • 28 april 2015
  • Lex Orie

Eerlijk gezegd

Het beloven van gouden bergen of bergjes. Wellicht de basis van elke marketingcampagne. En wellicht ook de basis van menig teleurstelling na aankoop van een product of dienst. Want hoe vaak worden de beloftes echt volledig waargemaakt? Beloftes maken is het oude denken. In plaats hiervan zouden bedrijven evenwichtiger duidelijk moeten maken wat wel, maar vooral ook wat niet van een product of dienst verwacht kan worden. Dat voorkomt teleurstelling en de daarmee gepaard gaande klachten. Is de klant dan toch niet gelukkig? Niet goed, geld terug.

Bezemwagen in de kopgroep
  • 22 april 2015
  • Michel Adang

Bezemwagen in de kopgroep

In steeds meer bedrijven worden belangrijke klantprocessen geautomatiseerd afgehandeld. We kunnen het ons eigenlijk niet meer voorstellen dat we ooit zonder hebben gedaan. Toch schuilt er een groot risico in. Als er iets mis gaat in die geautomatiseerde processen, gaat het ook op grote schaal mis. De gevolgen? Veel ontevreden klanten, gestreste medewerkers en de redacties van Kassa en Radar op de voicemail. Als reactie hierop wordt een backoffice opgetuigd als bezemwagen. Maar waarom hiermee wachten tot het kwaad is geschied?

35 - Plantronics - A smarter world
  • 13 april 2015
  • De 50 Mooiste!

35 - Plantronics - A smarter world

Met drie man sterk geeft Plantronics ons in Hoofddorp een warm welkom. De aankleding van het pand valt direct op. Alle ruimtes hebben zachte wanden, er hangen elementen aan het plafond en afbeeldingen op foam die geluid absorberen. Je hoort hierdoor nauwelijks omgevingsgeluiden. Belangrijk detail in onze branche! Die aandacht voor akoestiek is niet vreemd, het Amerikaanse Plantronics is een van de grootste bedrijven in hoofdtelefoons.

Nooit meer in een wachtrij - Hoe het Internet of Things de klantsupport verandert
  • 25 maart 2015
  • Gastauteur

Nooit meer in een wachtrij - Hoe het Internet of Things de klantsupport verandert

Het is bijna nooit een prettige ervaring om met customer support te moeten telefoneren. Of we nu als consument ondersteuning nodig hebben om het nieuwe gadget van zoonlief aan de praat te krijgen of dat we voor de zaak proberen te bellen met een deskundige die kan uitleggen wat onze database-server mankeert. Als alles meezit zou deze vorm van klantenservice echter binnenkort al verleden tijd kunnen zijn. En de IT-branche speelt hier een voortrekkersrol in.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven