Nieuws   
Store of the Future brengt on- en offline winkelen samen
  • 06 juli 2015
  • Redactie

Store of the Future brengt on- en offline winkelen samen

In New Babylon in Den Haag is de "Store of the Future" geopend. Dit retailinnovatielab brengt on- en offline winkelen samen voor meer dan zestig retailers, merken, vastgoed- en financiële partijen en technologiebedrijven. Het initiatief komt van gemeente Den Haag en Q&A Research & Consultancy. Een van de hoofdsponsors is Axians, dat in samenwerking met Cisco de onderliggende IT-infrastructuur implementeerde voor het innovatiecentrum.

IPG neemt Experience Groep over en breidt positie uit
  • 06 juli 2015
  • Redactie

IPG neemt Experience Groep over en breidt positie uit

In het kader van haar internationale groeistrategie heeft Koramic2 Engage, via haar dochterbedrijf IPG, zojuist de Nederlandse Experience Groep overgenomen. Experience Groep en IPG gaan hun Nederlandse activiteiten combineren in IPG Nederland. Met een omzet van circa 20 miljoen euro en met 600 medewerkers behoort IPG Nederland tot de top 5 van de grootste klantcontactorganisaties van Nederland. Met deze belangrijke stap zet IPG zijn buitenlandse groei verder door.

Belg wil contact via video en social media
  • 03 juli 2015
  • Redactie

Belg wil contact via video en social media

Belgische consumenten willen dat bedrijven nieuwe mogelijkheden bieden om met hen te communiceren, zoals video en social media. Dit blijkt uit het wereldwijde onderzoek ‘Autonomous Customer 2015: On hold for Intelligent Customer Service’. De studie, waarbij 5.500 consumenten uit tien landen waaronder Nederland zijn ondervraagd, kijkt naar consumenten die online op zoek gaan naar informatie om hun aankoopbeslissingen te staven.

BRW Groep failliet verklaard
  • 02 juli 2015
  • Redactie

BRW Groep failliet verklaard

De rechtbank in Den Haag heeft BRW Groep BV failliet verklaard. De overige activiteiten van BRW Holding zijn gezond en worden hierdoor niet geraakt. Volgens curator mr Jesse Hartgring van Hoens & Souren Keereweer Advocaten had BRW Groep teveel mensen in loondienst om te kunnen detacheren bij opdrachtgevers. Momenteel gaat de curator na of de onderneming in zijn geheel of in delen kan worden overgenomen en of de werkgelegenheid kan worden behouden. In totaal telt de BRW Groep 22 werknemers.

IBM opent Interactive Experience Lab
  • 01 juli 2015
  • Redactie

IBM opent Interactive Experience Lab

IBM heeft haar Groningse servicecenter, dat al sinds juli 2013 operationeel is, uitgebreid met een zogeheten Interactive Experience Lab. In dit interactieve lab kunnen ontwerpers en programmeurs praktische oplossingen bedenken en uitvoeren voor problemen van voornamelijk Nederlandse organisaties. Tevens kunnen klanten zien hoe IT-oplossingen helpen op een klantgerichtere manier te gaan werken. Op de strategisch gekozen locatie, met een universiteit en hogeschool om de hoek, wil IBM de komende jaren van de huidige 100 medewerkers groeien naar 400 medewerkers. ‘We hebben nu al moeite om aan de klantvraag te voldoen’, stelt Johan van der Stel, directeur IBM Services Center Groningen ambitieus.

Retailers moeten customer journey beter in kaart brengen
  • 01 juli 2015
  • Redactie

Retailers moeten customer journey beter in kaart brengen

Hoewel winkelen op het web de afgelopen jaren een flinke vlucht nam, doet zo'n 93 procent van de consumenten aankopen nog altijd in de winkel om de hoek. Toch doet de traditionele winkel er goed aan om te werken aan een online experience. Bijna een derde van de verkoop in fysieke winkels wordt namelijk beïnvloed door het gebruik van een digital device door de consument. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Navigating the new Digital Divide’ van Deloitte Digital.

Hackingaanvallen sneller opgespoord
  • 01 juli 2015
  • Redactie

Hackingaanvallen sneller opgespoord

IDENTIKEY Risk Manager (IRM) heet het nieuwste wapen van VASCO Data Security International, dat hackingaanvallen kan identificeren en voorkomen. Volgens de specialist op het vlak van authenticatie, elektronische handtekeningen en beheer van identiteiten verbetert IRM de methodes en de snelheid waarmee organisaties fraude kunnen opsporen. Daarnaast kunnen meer veiligheidsfuncties worden verricht op de achtergrond, zodat gebruikers zich minder met beveiliging hoeven bezig te houden.

FBTO, ING, KIA, KPN XL en ZRTI weten klanten te raken
  • 30 juni 2015
  • Redactie

FBTO, ING, KIA, KPN XL en ZRTI weten klanten te raken

FBTO, ING, KIA ,KPN XL en het ZRTI zijn de winnaars van een Emotional Experience Certificaat 2015. Met de benoeming tot Emotional Experience Inspirators geeft de Inspirators Board aan dat zij bovengemiddelde en inspirerende prestaties op het gebied van Customer Experience Management leveren. De certificaten zijn op 19 juni toegekend tijdens de tweede Emotional Experience Inspirators Day, een initiatief van Integron, Altuïtion, Brunel en Verint.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven
Dé jaarlijkse (e)commerce update: Shopping Today - 24 september 2015