Nieuws   
Mkb terughoudend met nieuwe communicatiemiddelen
  • 01 april 2015
  • Redactie

Mkb terughoudend met nieuwe communicatiemiddelen

Het mkb maakt nog maar weinig gebruik van nieuwe communicatiemiddelen. Een kleine meerderheid van de ondernemers in het mkb geeft aan e-mail op de eerste plek te zetten als het gaat om communicatiemiddelen waar intern het meest gebruik van wordt gemaakt (54%). Ook bij externe communicatie staat e-mail met 51 procent op de eerste plek. Daarnaast verwacht 39 procent van het mkb dat e-mail over drie jaar nog steeds het meest gebruikte communicatiemiddel is.

De Alliantie verbetert klanttevredenheid via app
  • 01 april 2015
  • Redactie

De Alliantie verbetert klanttevredenheid via app

Woningcorporatie de Alliantie beheert bijna 60.000 woningen in het noorden van de Randstad en is daarmee een van de grootste woningcorporaties van Nederland. Dagelijks komen er dan ook vele reparatieverzoeken van huurders binnen. Door een nieuw ontwikkelde app hebben medewerkers nu maar vijf muisklikken nodig om de huurders duidelijkheid te geven hoe de reparatie zal worden uitgevoerd. Resultaat: de klanttevredenheid neemt toe en de corporatie bespaart kosten.

Klantloyaliteitsprogramma's betrekken digitale consument niet
  • 31 maart 2015
  • Redactie

Klantloyaliteitsprogramma's betrekken digitale consument niet

Uit nieuw onderzoek van Capgemini Consulting blijkt dat de klantloyaliteitsprogramma’s van bedrijven niet zijn meegegroeid met de snelle digitale ontwikkelingen in de wereld en daardoor falen in het betrekken van consumenten bij hun merk. Het rapport "Fixing the Cracks: Reinventing Loyalty Programs for the Digital Age" onthult dat het aantal actief participerende klanten in loyaliteitsprogramma’s vaak laag is en dat 89 procent van de meningen die op sociale media over klantloyaliteitsprogramma’s worden geuit, negatief zijn.

Thomas Cook stopt samenwerking met ICS
  • 30 maart 2015
  • Redactie

Thomas Cook stopt samenwerking met ICS

Thomas Cook Nederland heeft besloten, na een prettige samenwerking van drie jaar met ICS, het contract niet te verlengen. De vernieuwde distributiestrategie van de reisorganisatie is gebaseerd op een verdere ontwikkeling van het eigen verkoopkanaal en versteviging van de samenwerking met retailpartners. Met ingang van 11 november 2015 zal het voor ICS cardhouders niet meer mogelijk zijn om 8 procent korting te ontvangen op de producten van Neckermann en Vrij Uit.

Eurocamp breidt communicatie uit met WhatsApp
  • 30 maart 2015
  • Redactie

Eurocamp breidt communicatie uit met WhatsApp

Als eerste kampeerspecialist speelt Eurocamp in op de nieuwe klantbehoeften om op een snelle en laagdrempelige manier te communiceren via WhatsApp. De applicatie is maandag 23 maart jongstleden toegevoegd en is een aanvulling op de bestaande servicekanalen per telefoon, e-mail en online chat. Klanten kunnen via WhatsApp zeven dagen per week van 9:00 tot 22:00 uur bij de klantenservice terecht voor advies: hulp bij het boeken, tips voor de voorbereiding en vragen vanuit de vakantiebestemming zelf.


Iedere woensdagmiddag op de hoogte van het laatste nieuws?

Inschrijven
22 & 23 april - Multichannel Conference - Stel zelf uw programma samen