Intratuin: ‘Alles draait om het bieden van gemak’

Intratuin: ‘Alles draait om het bieden van gemak’
  • 25 november 2020
  • Redactie

Ship-from-store doelen die nagenoeg zijn behaald, omnichannel-ambities die steeds meer vorm krijgen én een voorzichtige focus op technologische implementaties op de winkelvloer: Intratuin maakt reuzenstappen op het gebied van klantgerichtheid. De coronacrisis bleek hier slechts een accelerator voor. ‘Het gaat ons vooral om de synergie tussen online en offline. Wij willen de kanalen elkaar laten versterken.’

Intratuins ship-from-store doelen zijn zo goed als behaald: inmiddels zijn 50 van de 52 vestigingen getransformeerd tot mini-dc’s. In de herfst van 2018 sprak manager e-commerce & online marketing bij Intratuin, Elise de Bruin, zich tegenover CustomerFirst uit over de ambities om de fysieke winkels te laten fungeren als distributiecentrum voor de webshop. Daar werd al snel vorm aan gegeven, vertelde De Bruin onlangs aan Twinkle. Intratuin is begin 2021 compleet; dan zullen alle 52 vestigingen zijn omgetoverd tot distributiecentra. Maar na deze afgevinkte taak zat (en zit) de retailer niet stil.

Webshop op winkelvloer
‘Voor ons was e-commerce nog compleet nieuw. Nu willen we groeien naar een omnichannel retailer. […] Alles draait om het helpen van de klant, on- en offline, en het bieden van gemak. De franchisers omarmen dit en zijn enthousiast.’ De nieuwe stip op de horizon: de introductie van webzuilen in de winkels. ‘Eigenlijk stond dat voor dit jaar gepland, maar toen kwam corona. En nu staat de kerstdrukte voor de deur, dus waarschijnlijk wordt het januari voor we een webshop op de winkelvloer hebben.’ Met een schuin oog kijkt De Bruin tevens naar de toepassing van technologie om off- en online op elkaar te laten aansluiten. ‘AR willen we gaan uitrollen en integreren in de app. Zo kunnen we klanten bijvoorbeeld helpen met het uitzoeken van een grote kamerplant; via augmented reality plaats je die in je huiskamer, zodat je kunt beoordelen of het de juiste plant is.’

Lees het volledige artikel op de website van Twinkle, vakblad over digital commerce.

comments powered by Disqus