'Vernieuwd concept PTTT sluit goed aan bij fondsenwerving'

'Vernieuwd concept PTTT sluit goed aan bij fondsenwerving'
  • 23 oktober 2014
  • Redactie

Het vernieuwde concept van de Plantronics Telesales Team Trophy sluit beter aan bij huidige vormen van fondsenwerving. Dat stelt Johan Guis, Manager Innovatie & Fondsenwerving van VFI brancheorganisatie van goede doelen. 'Via een servicecall meer te weten komen over de wensen van een donateur gericht op verbetering van de relatie, is een innovatieve manier om telemarketing in te zetten.'

Volgens de innovatiemanager vormt de PTTT een prima testcase voor goede-doelenorganisaties. 'Door deelname aan de wedstrijd sta je als goede-doelenorganisatie flink in the picture. Tegen geringe inspanning doe je ervaring op met het fenomeen servicecalls, mocht je er nog onbekend mee zijn. En door de competitie tussen verschillende telemarketingbureaus kun je rekenen op goede resultaten. Een unieke kans.'

Duurzame relatie
Guis constateert al enige tijd een verschuiving op de markt van goede doelen. In zijn ogen is de nieuwe generatie donateurs nog steeds bereid om idealen te realiseren, maar minder happig om hiervoor een structurele verbintenis met een goed doel aan te gaan. Een duurzame relatie vraagt om aandacht en maatwerk. Kon je eerder nog met massamiddelen grote klantenbestanden bellen en donateurs verleiden tot een doorlopende machtiging, die stijl van fondsenwerving is niet langer haalbaar. 'Goede-doelenorganisaties dienen zich meer en meer aan te passen aan de reis die de klant via diverse kanalen maakt met je organisatie. Innovatie op dit gebied juich ik dan ook van harte toe. Om het enthousiasme van donateurs aan te wakkeren, moet je in gesprek blijven, frequent de communicatie met je donateurs opzoeken, luisteren én relevant zijn. Meer maatwerk leveren is het devies.'

De Plantronics Telesales Team Trophy beoordeelt de prestaties van de deelnemende contactcenters, zowel facilitair als inhouse, langs twee lijnen: de c onversie van de behoudgesprekken én de gesprekskwaliteit van de servicecalls.    

Wilt u meer weten? Overweegt u deelname? Neem voor meer informatie geheel vrijblijvend contact op met BBP Media, Wilma Tijssen, w.tijssen@bbp.nl of 06-13032732.

comments powered by Disqus